سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تمام آنچه که باید در رابطه با سیگار الکترونیکی و یا Electronic S

اصلا!  تمام آنچه که باید در رابطه با سیگار الکترونیکی و یا Electronic Smok Small بدانید
اعتیاد و مواد مخدر
تمام آنچه که باید در رابطه با سیگار الکترونیکی و یا Electronic Smok Small  و  یا   cigarette Electronic ) بدانید .

سیگار الکترونیکی چیست ؟

این نوع سیگارها  در  کشور چین تولید شد و طولی نکشید که در این کشور و کشورهای برزیل، کانادا، فنلاند، اسرائیل ، لبنان، هلند، سوئد، ترکیه  انگلیس و ایران به فروش رسید. و هم اکنون با اینترنت و ماهواره و به کمک قاچاق کالا در کلیه کشور های جهان در دسترس است .

 
یک شرکت چینی نوعی سیگار الکترونیکی ساخته است که مدعی است دارای حداقل میزان نیکوتین و بدون مواد سمی سرطانزا بوده و دود آن از بخار آب تولید می شود.

این سیگار الکترونیکی که Crown ? نام دارد، شبیه به خودکار بوده و و از یک باتری، یک دستگاه بخارساز، ماده معطر و ماده گلیکول پروپلین تشکیل شده و بدون مواد شیمیایی، سمی و سرطانزا است.

در این سیگار الکترونیکی کپسولی نصب شده است که محتوی نیکوتین بوده و قابلیت شارژ دارد. این کپسول شبیه به فیلترهای کوچکی است که به جای اینکه نیکوتین را بسوزاند، بخار آب تولید می کنند.

این سیگارها که در سال ???? ساخته شدند نه حاوی CO? بودند و نه قطران، دود نمی‌کردند ولی در عین حال حاوی نیکوتین بوده و فردی که از آن استفاده می‌کرد، اسانس خوشبو کننده‌ای را می‌بلعید.
این سیگار کاملا شبیه به سیگار معمولی است و فردی که آن را می‌کشد نیکوتین را وارد بدن خود کرده و سر سیگار نیز به صورت الکترونیکی قرمز می‌شود.
 

این شرکت چینی می گوید در این سیگار حداقل میزان نیکوتین وارد شده است و بنابراین نسبت به سیگارهای سنتی خطر کمتری برای سلامت افراد با عادت بد سیگار کشیدن را دارد. در حقیقت دودی که از بخار آب در این سیگار تولید می شود و در مدت چند ثانیه در هوا ناپدید می شود، می تواند در این افراد همان حس دود سیگار را بدون تولید مواد سمی و یا بوی ناخوشایند سیگار تداعی کند.

این سیگار الکترونیکی در حال حاضر به صورت اینترنتی و به قیمتهای  به  دلار و در سه مدل شبیه به سیگار، سیگار برگ و پیپ عرضه می شود.

در ایران با نام الکترو اسموک - ترک سیگار فوری بدون عارضه و با تبلیغ  : بهترین وسیله برای ترک سیگار-بدون عوارض-زیبا و راحت قیمت : به ریال الکترو اسموکینگ در ماهواره و اینترنت ارائه می گردد .

** در تبلیغات این سیگار که در اینترنت و کانالهای ماهواره تبلیغ می شود می خوانیم و می شنویم :

ترک سیگار الکترونیکی کوچک Electronic Smok Small 
 
سیگار الکترونیکی محصولی جدید برای مراقبت از سلامتی شماست !!
این وسیله به شما امکان لذت بردن از سلایق خود بدون خطر وابستگی به تنباکو را می دهد
!!!

با استفاده ازLEC  می توانید همان احساس کشیدن سیگار تنباکو اما بدون خطرات ناشی از استعمال آن را داشته باشید
سیگار الکترونیکی از کنترل مایکروالکترونیکی و تکنولوژی اتومایزینگ تشکیل شده است.
LEC     کاملاً شبیه یک سیگار است اما بدون مواد مضرLEC?       دود تولید می کند در صورتیکه هیچ ماده آلوده کننده ای در آن نیست. برای روشن کردن آن به شعله احتیاج ندارید. و می توانید با تندرستی سیگار بکشید اما بدون هیچ آلودگی محیطی. سیگار الکترونی شامل محفظه ضدزنگ ، باتری یون لیتیوم، مدار مایکرو الکترونیک، محل فشنگ اتومیزه و یک راهنمای نوری در نوک خود می باشد.

اشخاصی که قصد ترک کردن سیگاردر سطوح مختلف را دارند، می توانند برای کم کردن تدریجی استعمال نیکوتین و تنباکو از مراحل کارتریجهای سطح بالا، متوسط، کم و صفر استفاده کنند.
پیگیری در استفاده از این چهار مرحله باعث کاهش استعمال نیکوتین و ترک ناخودآگاه سیگار می شود.
شیوه استعمال:
استفاده از کارتریج با سطح بالای نیکوتین و دنبال کردن عادات استعمال سیگار به طریق قبل
 سپس استفاده از کارتریج با سطح متوسط نیکوتین و دنبال کردن عادات استعمال سیگار به طریق قبل
- سپس به صورت یک در میان از کارتریج با سطح پایین و صفر استفاده کنید.
- در این مرحله از کارتریج با سطح نیکوتین صفر استفاده کنید و خواهید دید بصورت ناخودآگاه اما کامل مصرف نیکوتین را کنار گذاشته اید.
 
مثل سیگارهای عادی بوی بد نمیدهد و میشود از آن در مکانهای تنگ و عمومی و شلوغ مثل آسانسور و هواپیما هم استفاده کرد, نیازی هم به جا سیگاری یا چیزی از این قبیل ندارد.

و این سیگار با برق باطری کار میکند.

و درون قسمت دست راستی بخار آب و نیکوتین خواهد بود.

شارژر این سیگار الکترونیکی میباشد.
باطری اگر خالی باشد ? ساعت وقت میبرد تا کاملا شارژ شود, ولی بعد از شارژ کامل بیشتر از یک شبانه روز میشود آن را به کار گرفت.

این سیگار در یک جعبه به همراه دو باطری و دو فیلتر و در مجموع ? اسطوانه نیکوتین به اضافه یک شارژر و سیم مخصوص شارژر که با برق ولت کار میکند به بازار عرضه میشود.

و به همراه سه استوانه اضافی که خارج از جعبه به عنوان هدیه اعطاء میشود !!

وقتی که شخص به سیگار پک بزند, متوجه جلو سیگار که روشن میشود خواهد شد.

و دودی که از آن خارج میشود در حقیقت بخار آب به همراه نیکوتین است. و چراغ ته سیگار بعد از پک زدن خاموش میشود.

واقعیت این است که هنوز هیچگونه تحقیق علمی در رابطه با این موضوع انجام نشده است و سازمان جهانی بهداشت به دلیل آنکه سازندگان این سیگار برای مثبت جلوه دادن کار خود از لوگوی سازمان جهانی بهداشت در سایت، پاکت سیگار و تبلیغات خود استفاده کرده‌اند، به خشم آمده است.

اما مقامات بهداشتی  در دنیا چه می گویند ؟

هشدار سازمان جهانی بهداشت (  WHO  ) درباره “سیگار الکترونیکی”

سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) می‌گوید سیگارهای الکترونیکی بدون دود که  از چین به کشورهای دیگر صادر شده است می‌تواند حاوی مواد سمی و برای سلامت مضر باشد .
مسوولان این سازمان معتقدند  برخلاف آنچه برخی فروشگاه‌ها تبلیغ می‌کنند، استفاده از سیگارهای الکترونیک روشی مناسب برای ترک سیگار نیست.

دکتر الا الوان از مقامات سازمان بهداشت جهانی ( WHO )  در بخش بهداشت روانی و بیماری‌های غیر واگیر دراین‌باره می‌گوید: سیگارهای الکترونیک روشی تایید شده برای مقابله با نیکوتین نیستند.

وی ادامه می‌دهد: سازمان بهداشت جهانی هیچ‌مدرک معتبری برای تایید کیفیت محصولات و تاثیرگذاری سیگارهای الکترونیک ندارد.

سازمان جهانی بهداشت (  WHO  )  با ابراز نگرانی از شیوع مصرف سیگارهای الکترونیکی چینی این سیگارها را بسیار سمی معرفی کرد.

نگرانی سازمان بهداشت جهانی ( WHO )  بیشتر از این بابت است که این محصول با آرم و لوگوی تبلیغاتی سازمان بهداشت جهانی توزیع می گردد. در حالی که سازمان بهداشت جهانی به هیچ عنوان خاصیت درمانی این محصول را تایید نکرده است.

سازمان بهداشت جهانی در همین خصوص از تمامی فروشگاه‌ها و شرکت‌های تولید سیگار خواسته تا هر چه سریع‌تر تمامی تبلیغات مربوط به سیگارهای الکترونیکی را از روی وب‌سایت‌های خود حذف کنند.

وزارت بهداشت ایران چه می گوید ؟

واردات سیگار الکترونیک به کشور ایران ممنوع است
کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ایران چندی پیش درباره سیگار الکترونیک گفته بود فروش این سیگار خلاف است و قرار شده است که دیگر کسی این سیگار را وارد کشور نکند که همه هم این مساله را قبول کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه کمپانی بین المللی تولید کننده این سیگار در ابتدا ادعا کرده بود که این کار را با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی انجام داده است که سازمان بهداشت جهانی این مسئله را تکذیب کرد.

باقری لنکرانی به آثار سو» مصرف سیگار الکترونیک در نسل جوان اشاره کرد و افزود: مهم ترین نکته در این زمینه این است که به طور کلی هر چیزی که باعث ترویج فرهنگ استفاده از دخانیات می شود، آثار سوئی دارد به ویژه در نسل جوان و منجر به این می شود که تمایل مصرف دخانیات افزایش پیدا کند.

وزیر بهداشت ایران نسبت به عرضه سیگار الکترونیکی هشدار داده است و برخی از سایتهای خبری تبلیغ این سیگار را در صدر اخبار خود قرار داده اند.

این سیگار نیز مثل سایر مواد دخانی خاصیت اعتیاد آور و بیماری زایی دارد و صنایع دخانی سعی می کنند با انواع ترفندها و شیوه ها بازار مصرف محصولات خود را رونق دهند.

مهندس خدیجه محصلی کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت ایران در ارتباط با تبلیغ سیگار الکترونیکی در برخی سایتها  به خبرگزاری مهر گفت: در مکاتباتی که با وزرای صنایع ، بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت داشته ایم نسبت به ورود این سیگار هشدار داده ایم.

در تبلیغ جزئیات سیگار الکترونیکی در یک سایت خبری آمده است که ” این سیگار مصنوعی در واقع ابزار ساده ای است که به وسیله یک منبع تغدیه که هنگام خرید به همراه سیگار عرضه می شود با یک فرد سیگاری LED آن روشن می شود و در همین زمان ماده خوش طعم و خوش بویی از سیگار در دهان فرد سیگاری ترشح می شود که با تبدیل هوا به بخار آب، در داخل دهان یک نوع بخار شبیه به دود ایجاد می کند.”

بر اساس مواد ? و ? قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات “‌ هر نوع تبلیغ، حمایت و تشویق مستقیم و غیر مستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است ” و ” سیاستگذاری، نظارت و مجوز واردات انواع مواد دخانی صرفا توسط دولت انجام می شود. ”

کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: بررسیهایی که بر روی سیگار الکترونیکی صورت گرفته نشان می دهد این سیگار نیز حاوی ماده شیمیایی است که به صورت اسپری وارد دهان مصرف کننده می شود.

محصلی تاکید کرد: این سیگار نیز مثل سایر مواد دخانی خاصیت اعتیاد آور و بیماری زایی دارد و صنایع دخانی سعی می کنند با انواع ترفندها و شیوه ها بازار مصرف محصولات خود را رونق دهند.

به نظر می رسد روی آوردن به روشهایی که پدیده خطرناک اعتیاد مجازی را گسترش می دهد ، بویژه در ارتباط با نسل جوان ناهنجاریهای اجتماعی را در آینده دامن خواهد زد و ضروری است مسوولان به جای سکوت با آگاهی بخشی مردم را از سردرگمی نجات دهند و از تبلیغ این شیوه ها حمایت نکنند!

چندی پیش مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ایران ،گفته بود به دلیل تبلیغات گسترده ای که شرکت تولیدکننده سیگار الکترونیک انجام داده وزارت بهداشت برای پیشگیری از صدور مجوز اقدام کرده است.

او اضافه می کند: دکتر لنکرانی در نامه خود به مهندس محرابیان با توجه به خاصیت اعتیادآور و بیماری زای سیگار الکترونیک و بر اساس مواد ?، ? و ?? قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات خواستار جلوگیری از صدور مجوز ورود و عرضه این محصول به کشور شده و درخواست کرده بود در صورت ورود این محصول به کشور نسبت به جمع آوری و امحا آن اقدام شود.

در همین حال، یکی از مسولان شرکت دخانیات اعلام کرد تاکنون هیچ مجوزی برای تولید، واردات یا توزیع سیگار الکترونیکی از سوی این شرکت صادر نشده است و با این محصولات مانند سایر مواد دخانی قاچاق برخورد می شود. لذا برای واردات سیگار به کشور، قطعا استانداردهای سلامت و بهداشت لحاظ می شود.

 

اداره غذا و داروی آمریکا درباره امکان خطرناک بودن سیگارهای الکترونیکی هشدار داد .

اداره غذا و داروی آمریکا هنوز استفاده از سیگار الکترونیکی را به عنوان روشی مناسب برای ترک سیگار، تائید نکرده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از فاکس نیوز، سیگار الکترونیکی که بدون دود و توتون ساخته و به بازار عرضه شده است، گرچه مشکلات سیگارهای معمول را برای دیگر افراد حاضر در محیط مصرف سیگار ایجاد نمی کند، اما ماده نیکوتین در آن گنجانده شده است.

این سیگار که شکل ظاهری اش به سیگار معمولی شباهت دارد، آتش زده نمی شود، چرا که با باتری لیتیومی کار می کند.

این سیگار، حاوی نیکوتین مایع است که بر اثر گرم شدن، هنگامی که مصرف کننده آن را پک می زند، بخار تولید می کند که به دود سیگار واقعی، بی شباهت نیست.

این سیگار از نظر زیان های محیطی، سیگار بی خطر نامگذاری شده است.

برخی از سیگاری های سابق نیز می گویند، با استفاده از این وسیله، توانسته اند سیگار را ترک کنند و آن را جانشین مناسبی برای سیگار واقعی می دانند ؛ با این حال اداره غذا و داروی آمریکا درباره امکان خطرناک بودن سیگارهای الکترونیکی هشدار می دهد.

به گفته کارشناسان: این محصول هنوز به تائید اداره غذا و داروی آمریکا نرسیده است و به صورت غیر قانونی وارد بازار آمریکا می شود.

قانون کشور ایران چه می گوید ؟

بر اساس مواد ? و ? قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات کشور ایران هر نوع تبلیغ ، حمایت و تشویق مستقیم و غیر مستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است و سیاستگذاری، نظارت و مجوز واردات انواع مواد دخانی صرفا توسط دولت انجام می شود.

در این راستا چندی پیش نیز خبری درباره نامه وزیر بهداشت ایران درخصوص این نوع سیگار در کشور منتشر شد که بر این اساس وزیر بهداشت و رئیس ستاد کشوری کنترل دخانیات با ارسال نامه ای به علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن، خواستار جلوگیری از صدور مجوز ورود و عرضه سیگار الکترونیک شد.

همچنین یک کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت ایران در ارتباط با تبلیغ سیگار الکترونیکی در برخی سایتها گفته بود در مکاتباتی که با وزرای صنایع، بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت داشته ایم نسبت به ورود این سیگار هشدار داده ایم.

نکته مهم در خصوص سیگار الکترونیک این است که به طور کلی هر چیزی که باعث ترویج فرهنگ استفاده از دخانیات می شود، آثار سوئی دارد به ویژه در نسل جوان و منجر به این می شود که تمایل مصرف دخانیات در افراد افزایش پیدا کند،این تبلیغات در بازارهای جهانی رویکرد جدیدی است که دارای بار منفی به خصوص در مورد جوانان است و این قشر را تحت الشعاع آسیب های خود قرار می دهد.

آیا می توان جایگزینی مناسب برای سیگار پیدا کرد ؟
پدیده جایگزین کردن محصولاتی به جای سیگار به سال???? بر می گردد که یک پزشک سوئدی مجبور شد به حال دریانوردان سیگاری که می خواستند وارد زیردریایی شوند و مجبور به استفاده از سیگار هم بودند، فکری بکند.

این پزشک سوئدی موفق به ساخت قرص های جویدنی نیکوتین برای این دریانوردان شد و این دارو شاید نخستین داروی جایگزین سیگار بود که در دنیا شناخته شد.

ولی علاوه بر این در طول تاریخ اقدامات مختلفی برای تولید جایگزین های مختلف انجام شد; به طوری که اخیرا ما با پدیده هایی به نام سیگار الکترونیک، خمیر یا ژل نیکوتین و سیگارهایی به نام سیگار NOW که دود و بو ندارند، مواجه هستیم ولی باید بدانیم که هیچ کدام از این محصولات به این خاطر که طبیعت و ماهیت سیگار را عوض نکردند، راهی برای درمان به شمار نمی آیند، چون اولا تمام حالات رفتاری برای سیگار کشیدن را دارند و دوما ماده اعتیادآور به نام نیکوتین در همه آنها وجود دارد.

در این میان ادعایی وجود دارد که فقط خود فرد سیگاری متوجه دود بیرون آمده از سیگار می شود، ولی در عمل این اتفاق به هیچ وجه نمی افتد. نکته دیگری که مهم به نظر می رسد انست که سیگارهای معمولی در دمای ??? درجه سانتی گراد می سوزند، پس سوخت این سیگارها بیشتر است. در شرایطی هم که سوخت بیشتر باشد، ماده سمی کمتر تولید می شود.

نتیجه بحث چیست ؟ بخریم یا نخریم ؟ بکشیم  یا نکشیم ؟
با وجود آنکه در تبلیغات این سیگار بیان می شود نیکوتین این محصول به مقدار اندازه گیری شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد اما براساس بررسی های انجام گرفته مشخص شده مضرات و عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی بسیار بیشتر از سیگار معمولی است و در اصل وابستگی به نیکوتین با این روش از فرد گرفته نمی شود.

این درحالی است که چندی پیش، سازمان جهانی بهداشت به دنبال استفاده ابزاری از آرم سازمان روی بسته های یکی از شرکت های تولیدکننده سیگار الکترونیک در کشور چین، به دلیل فقدان شناخت و به منظور بررسی عوارض این محصول آن را تا بررسی کامل غیرقابل مصرف و سمی اعلام کرد.

هرچند این محصول به عنوان یک روش ترک سیگار تبلیغ می شود اما این نوع سیگار روشی برای ترک سیگار نیست بلکه دستگاهی است که با مکانیسم حرارتی با موادی که به احتمال زیاد ممکن است بسیار سمی تر از سیگار باشد نیکوتین قابل توجهی را وارد بدن می کند.

در ایالات متحده نیز با توجه به تحقیقات انجام شده هنوز هیچ کدام از انواع این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو یعنی معتبرترین سازمان استاندارد سازی مواد غذایی و دارویی جهان قرار نگرفته است.

بنابر این این محصولات حتی در بهترین شرایط و به شرط سمی و غیراستاندارد نبودن باز هم حداقل ?? تا ?? ماده شیمیایی دارند که به صورت ریز ذرات استنشاقی وارد بدن می شوند. در عین حال مصرف این نوع جانشین ماهیت عادت به کشیدن سیگار را از بین نمی برد.

:

 

 اگر شما به کشیدن سیگار  اعتیاد دارید ( و شاید خودتان فکر می کنید که عادت دارید ) تعداد مرگ ومیر افراد سیگاری در  کشور ایران روزانه ??? نفر و سالانه به ?? هزار نفر می رسد و ?? میلیون ایرانی که میانگین سنی آنان بین ?? تا ?? سال است، آلوده به سیگار هستند.
بدانید که تازه ترین مطالعات نشان داده است ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی می تواند به ترک سیگار  کمک کند و باعث کاهش قابل ملاحظه ای در آمار حمله های قلبی شود . ما به شما پیشنهاد می کنیم که شما به عنوان یک ایرانی روشنفکر همانند بسیاری از کشورهای اروپایی سیگار کشیدن را برای خود در محیط های عمومی و داخل فضای خانه ممنوع اعلام کنید . این عمل به کاهش مضرات سیگار برای شما و خانواده تان کمک خواهد کرد . و خطر حمله قلبی و سرطانها را در شما کاهش خواهد داد .

آیا ممنوع کردن استعمال دخانیات در اماکن عمومی سود دارد ؟

ممنوعیت سیگار در اماکن عمومی مثل رستوران ها، اتوبوس ها و… می تواند باعث کاهش قابل ملاحظه ای در آمار حمله های قلبی شود.

به گزارش خبر نگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسوشیتدپرس، در مطالعه ای که توسط محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (  CDC  )  انجام شده، مشخص شده که این ممنوعیت می تواند تا ?? درصد آمار بستری ها در بیمارستان ها را، به دلیل حمله قلبی کاهش دهد که به نظر می رسد بیشتر این آمار متعلق به غیرسیگاری هایی باشد که به ناچار دود سیگار اطرافیان را در این اماکن تحمل می کردند و بدون این که خود خواسته باشند، عوارض آن را نیز تحمل می کنند.

در این مطالعه، شهر پوئبلو در ایالت کلروادوی آمریکا انتخاب شده و به ? منطقه تقسیم شده که تنها در یک منظقه آن طرح ممنوعیت استعمال دخانیات به اجرا درآمده است و این آمار، از مقایسه این ? منطقه به دست آمده است.

البته پیش از این نیز مطالعات گوناگون، شواهدی به نفع این تاثیر مهم و اساسی مطرح کرده بودند.

به عنوان مثال، ماه گذشته ساینس دیلی، نتایج مطالعه ای را گزارش کرد که در ایتالیا انجام شده بود و در شماره دسامبر نشریه Circulation«»، نشریه انجمن قلب آمریکا چاپ شده بود.

در این مطالعه مشخص شده بود در یک دوره ? ساله، اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در شهر رم، که از ابتدای سال ???? میلادی در این کشور آغاز شده، توانسته است حدود??/? درصد آمار بیماران قلبی را در بین ?? تا ?? ساله ها و ?/? درصد در بین ?? تا ?? ساله ها پایین بیاورد.

در این مطالعه، همچنین نتایج جانبی جالبی هم به دست آمد: متوسط سیگارهایی که افراد سیگاری می کشیدند، از ??/? به ??/? نخ در مردان و از ??/? به ??/? نخ در زنان کاهش پیدا کرده بود. میزان فروش سیگار ?/? درصد کاهش یافته بود و جالب این که تاثیر کاهش حملات قلبی در افراد جوان تر و میان سال، بارزتر از گروه سالمندان بود و این یعنی این که اگر بخواهیم آمار بیماری های قلبی را در بین جوانان پایین بیاوریم، باید به فکر اجرای قوانینی این چنین باشیم.

تاثیر این قوانین از دو جهت است: یکی به این جهت که میزان آلودگی محیطی را کاهش می دهد و غیرسیگاری هایی را که ناچارند اطرافیان سیگاری شان را تحمل کنند، از شر این دود مزاحم نجات می دهد و دوم، از این جهت که وقتی سیگاری ها سرکار، در وسایل نقلیه عمومی و در رستوران ها و مراکز تفریحی نتوانند سیگار بکشند، کم کم به ناچار تعداد سیگار های شان را کم می کنند و این موضوع به تدریج وابستگی شان را به سیگار کاهش می دهد که هر دوی این جنبه ها در نتایج این مطالعه مشهود است



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( دوشنبه 89/9/8 :: ساعت 8:43 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

می گــــم : خداحــافظ
مرگ دلم
خون میخورم تا زندگی دوباره بگیرم
خسته شدم
000
توکیستی..
لحظات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 26
>> مجموع بازدیدها: 258267
» درباره من

رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
ادمیــن
بیاید شادی هایمان را بادیگران تقسیم کنیم

» پیوندهای روزانه

دانلود رایگان نرم افزار [66]
مجله علمی [11]
نرم افزار [22]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانستنی ها[34] . سلامت * پزشکی[31] . دانستنیهای پزشکی[17] . برای گوشیتان چی لازم دارید[17] . نرم افزار امنیتی کامپیوتر[10] . مذهبی[9] . نرم افزار کامپیوتر[9] . اهنگ[7] . امام ویارانش[6] . داستانی بسیار بسیار جالب[5] . عیدتان مببببارک[5] . نرم افزار امنیتی موبایل[4] . سلامت[3] . اشنایی جوانان با مشکلات مواد[3] . بفرمایید[3] . آیا میدانستید[2] . اسمس[2] . زنگ تفریح[2] . دانلود کتاب[2] . نرمـــ افــــزار امــنیتی2011--12[2] . نرم افزار پزشکی[2] . کتاب الکتترونیکی[2] . کم خونی . قلب . دوستان همراهان . تکنیکهای مرکز خدمات . خاطرات .
» آرشیو مطالب
آبان 89
اذر ماه 89
دی 89
بهمن89
اسفند89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
عشق در کائنات
.: شهر عشق :.
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
جغرافیای سیاست
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
صل الله علی الباکین علی الحسین
خورجین عشق
Sea of Love
بلوچی از شهرستان چابهار
عشق است و زندگی
هر چی بخوای
باران
موقیعت در شهرمان
آخرین منجی
عشق نهان
گالری عکس
شادی(زمزمه های دلتنگی)
تبسم

» صفحات اختصاصی
مرکز خدمات

» لوگوی لینک دوستان


















» موسیقی وبلاگ
<" class="embed" title="!در حال خواندن وبلاگ من، موسیقی مورد علاقه‏ام را بشنوید" width="130px" height="50px" type="application/x-mplayer2" autostart="true" loop="true" SHOWSTATUSBAR="1" ShowPositionControls="0">
» طراح قالب