سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حقّ برایتان می گویم : حکیم از نادان عبرت می گیرد و نادان از هوای خود . [عیسی علیه السلام]
رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پیدا کردن مشکلات ویندوز

پیدا کردن مشکلات ویندوز با استفاده از System Information

در Start menu مراحل زیر را دنبال کنید

start>program>Accessories>System Tools>System Information

System Information یک سری ابزار است که مشکلات ویندوز 98 را پیدا کرده و آنها را رفع می کند. هر چیزی را که شما در نورد سخت افزار و نرم افزارهای نصب شده احتیاج داشته باشید به علاوه لینکهایی به windows Rebot و System file checker و Registery Checker و Automatic Skip Driver Agent و Dr.Watson و System Configuration و Scan Disk و version Conflict Maneger خواهید یافت.

اکنون در System Information روی هر آیتم کلیک کنید و پیغام ظاهر شده را بخوانید اگر شما این پیغام را دیدید:

This device has a problem

مشکل را دنبال کرده و درمان آن را پیدا کنید همچنین می توانید تمام setting ها و اطلاعات مربوط به به سیستم خود را به صورت یک فایل text دخیره کنید فقط از منوی file/export را انتخاب کنید این به شما در پیدا کردن یک راه حل زمانیکه کامپیوترتان مشکل پیدا کرده کمک می کند.

System Information یک تابع جستجو (search ) ندارد برای این منظور اطلاعات خود را به یک فایل text تبدیل کنید و فایل را در Word Pad برای پیدا کردن آنچه که جستجو می کنید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( شنبه 89/8/15 :: ساعت 10:57 عصر )
»» چک کردن فایلهای با پسوند DLL

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( شنبه 89/8/15 :: ساعت 10:55 عصر )


»» چرا ویندوز کامپیوتر کند است؟

چرا ویندوز کامپیوتر کند است؟

پایین آمدن سرعت ویندوز مشکلی است که هر کسی که با این سیستم عامل کار کرده باشد با آن روبرو شده است. و احتمالاً شما هم که اکنون این مقاله را در «یاد بگیر دات کام»  می خوانید تا کنون مقالات زیادی در این زمینه دیده اید اما این بار تصمیم گرفتیم کمی کلی تر به این مشکل نگاه کنیم.

خوب اگر ویندوز شما کند است احتمالاً یک یا چند تا از این مشکل ها برای شما پیش آمده است:

برنامه های ناخواسته

اگر کامپیوتر شما کند شده است ممکن است در اثر برنامه های نا خواسته ای باشد که پنهان از شما در حال اجرا باشند اینها نرم افزار هایی هستند که نا خواسته وارد کامپیوتر شما شده اند و حجم زیادی از عملیات پروسس، رم و CPU را اشغال می کنند برای شناسایی و حذف آنها به Anti Spy Ware یا Ad Ware Remover ها احتیاج دارید.

مقدار نا کافی حافظه رم

میزان حافظه رمی که توصیه می شود بستگی به سیستم عاملی دارد که استفاده می کنید مثلاً:

برای ویندوز Vista 2GB
 
برای ویندوز XP 256MB
 
برای ویندوز 2000 64MB
 

البته مقادیری که توسط مایکروسافت توصیه شده اند،  پایین تر از این مقدار است که کمی غیر واقع بینانه است. و توصیه ما این است که اگر می توانید باز هم از رم بیشتری استفاده کنید.

رم معیوب یا نا سازگار

در بیشتر اوقات اگر حافظه رم شما معیوب یا نا سازگار با سیستم باشد کامپیوتر کار نمی کند. ولی در مواردی هم که کار می کند با آن صفحه آبی معروف مواجه می شوید، که با یک شماره و آدرس پیغام خطا می دهد. و در مواردی نادر هم کامپیوتر کار می کند ولی خیلی بد و کند. واضح است که راه حل تعویض رم معیوب است. برای اینکه از سلامت رم خود اطمینان حاصل کنید، بهتر است از نرم افزار هایی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. در این صورت متوجه خواهید شد رم کامپیوتر شما از نظر فیزیکی سالم است یا خیر. قابل ذکر است که این نرم افزار ها تحت عنوان Burn-in test در اینترنت یافت می شوند.

خطا های هارد دیسک

هارد دیسک شما ممکن است مشکلاتی داشته باشد (مانند: File allocation error ) که می تواند منجر به بروز پیغام های خطا شود و همینطور سرعت و کارایی سیستم شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای رفع اینگونه مشکلات برنامه Scan Disk را اجرا نمایید.

نکته:توجه داشته باشید قبل از اجرای برنامه DEFRAG حتماً برنامه Scan Disk را اجرا نمایید. چون این برنامه تمام بد سکتور های هارد دیسک شما را علامت گذاری می کند. ولی اگر قبل از اجرای Scan Disk این برنامه دیسک خود را Defrag نمایید. ممکن است بعضی از اطلاعات مفید خود را از دست بدهید. چون این اطلاعات مفید ممکن است روی بد سکتور ها بیفتد و دیگر قابل خواندن نباشد.

برای اجرای Scan Disk در ویندوز ویزتا، XP یا 2000 این مراحل را دنبال کنید:

1- روی آیکون آن دیسکی که می خواهید Defrag نمایید (معمولاً C ) راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

2- برگه ‏Tools را انتخاب کنید.

3- در قسمت Error-Checking روی

 Check now...

کلیک کنید.

4-برای این گزینه ها علامت تیک بگذارید.

Automatically fix file system errors

Scan for and attempt recovery of bad sectors

سپس روی Start کلیک کنید.

5- در برابر شما پیغامی ظاهر می شود که می گوید این تست نمی تواند انجام شود و باید کامپیوتر خود را ری استارت کنید. علت این است که ویندوز شما روی درایو C در حال اجراست و این اسکن باید قبل از بالا آمدن ویندوز اجرا شود.

روی Yes کلیک کنید و کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

اطلاعات تکه تکه شده

این مشکل سبب که ویندوز برای خواندن هر فایل قسمت های مختلف هارد دیسک را بگردد تا اجزای مختلف آن را پیدا کند برای جلو گیری از این مشکل باید برنامه Defrag  را که در خود ویندوز موجود است اجرا کنید.

گرم شدن زیاد پرسسور

هر کامپیوتر کلاس پنتیوم یا مدل های جدید تر آن دارای فن و هیت سینک هستند. وقتی که فن فرسوده می شود یا در اثر گرد و غبار زیادی که اطراف آن را احاطه کرده کم اثر می شود، دمای CPU یا پرسسور بالا می رود. در بسیاری موارد کامپیوتر متوقف می شود یا به اصطلاح هنگ می کند. و در مواردی هم که کند می شود و هنگام اجرای برنامه ها توقف طولانی دارد. علت این است که پرسسور هر از چند گاهی یک توقف چند ثانیه ای دارد یا به عبارت دیگر هر از چند گاهی قفل می کند. بنابراین فن و هیت سینک کامپیوتر خود را به خوبی تمیز کنید. و در صورت لزوم آنها را تعویض نمایید، تا فن شما در دور مناسب کار کند و گرما به خوبی تهویه شود.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( شنبه 89/8/15 :: ساعت 10:49 عصر )
»» مقابله به ویروس ایکسی

نوشته‌ی علیها در November 27, 2008 روی فناوری اطلاعات 103 دیدگاه
پیش نویس: اگر ویندوزی هستید، هرگز فلش دیسک (یا همان کول دیسک) خود را به دوست، همسایه، پسرعمو، استاد، همکلاسی و برادر خود ندهید! :) این افراد در اوج ِ دوستی و نزدیکی، می توانند خطرناک ترین افراد برای دسکتاپ یا لپ تاپ ویندوزی تان باشند! :)

ویروس ِ New Folder.exe یکی از چندش آورترین ویروس هاست که آه ِ میلیون ها (شاید هم بیشتر) نفر انسان، پشت ِ نویسنده ی آن است! خدا نگذرد از او :) به این صورت است که این ویروس در ابتدا یک فایل ِ 104 کیلوبایتی به نام ِ New Folder.exe هست که البته پسوند exe ِ آن مخفی می باشد و کاربر فکر می کند با یک پوشه طرف است! کافیست این فایل به هر طریقی وارد سیستم ِ شما شود. از آن پس شما به هر مسیر و پوشه ای که بروید، یک فایل New Folder.exe در آنجا ایجاد می شود. خدا نکند که بی توجه از کنار این New Folderها رد شوید! کم کم این New Folderها زیاد می شوند. زیاد و زیادتر. تا خلاصه هاردتان به فنا می رود :) همچنین تا زمانی که این ویروس نفس می کشد، بیشتر از 50% از سی پی یو ِ شما مورد ِ مصرف ِ آن قرار می گیرد. یک کار ِ بامزه ی دیگری که این ویروس انجام می دهد، این است که به مرور، بعضی از پوشه هایتان آب می شوند می روند زیر ِ زمین و پیدا نمی شوند، اما روی هارد موجود هستند!

علائم ِ ویروس New Folder.exe به شرح ِ زیر می باشد:
1. دسترسی به رجیستری ِ ویندوز غیر ِ ممکن می شود.
2. عمرا Task Manager را بتوانید باز کنید :دی
3. اگر روی New Folder.exeها دابل کلیک کنید، به Windows Explorer منتقل می شوید.
4. حجم ِ New Folder.exeها 104 کیلوبایت می باشد.
5. اجازه ی نصب ِ هرگونه آنتی ویروس به شما داده نخواهد شد.
فکر میکنم علائم ِ دیگری هم داشته باشد، اما من فقط متوجه ی این ها شدم!

 


ویروس New Folder.exe چگونه وارد کامپیوترم شد؟!
تا به حال این ویروس به پست ِ بنده نخورده بود و از نزدیک و روی ِ حساس ترین اطلاعات هاردم تجربه اش نکرده بودم که به شکرانه ی خداوند، تجربه اش کردم، آن هم چه تجربه ای :)

این ویروس از طریق فلش دیسکم وارد لپ تاپم شد و از آنجایی که حوصله ی هیچ گونه آنتی ویروس را ندارم و معمولا آنتی ویروس در حالت عادی روی لپ تاپم نصب نیست، متوجه ی وجود این ویروس نشدم. کم کم حرکات غیرعادی ای نظرم را به خود جلب کردند تا اینکه دیدم به هر مسیری که می روم، یک New Folder در آن ایجاد می شود. پشت سر آن، پی سی ِ خانه هم از طریق همان فلش دیسک آلوده شد. یک عدد گوشی ِ نوکیا N95 نیز که با کابل ِ USB به پی سی متصل شده بود و قرار بود یک سری فایل از آن استخراج شود، به این ویروس آلوده شد و تمام ِ پوشه های موجود در آن، پسوند ِ exe گرفتند و در نتیجه هیچ کدام از پوشه ها باز نمی شدند، چون سیستم عامل ِ موبایل دیگر آن ها را به عنوان ِ پوشه نمی شناخت!

تا اینجای کار، ویروس ِ New Folder.exe، پدر ِ من را در آورده بود! علی رغم اینکه روی سه تا از وسیله ها (لپ تاپ، پی سی و موبایل) تکثیر شده بود، پوشه ی عکس ها، پوشه ی طراحی ها، ویدیوها و موزیک ها مخفی شده بودند. تنها در صورتی به این پوشه ها می توانستم بروم که آدرس شان را در آدرس بار تایپ کنم. باز هم جای شُکرش باقی بود.

چگونه ویروس New Folder.exe را از بین بردم (پدرش را در آوردم :دی)؟!
کمی جستجو کردم در اینترنت و یک راه حل عالی پیدا کردم. در جستجوها، این سایت نظرم را به خودش جلب کرد. برنامه ای ارائه کرده بود که با اجرایش این ویروس را تا 95% از بین می برد. ماند چند کار ِ کوچک ِ دستی که باید انجام می دادم.
مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. این فایل با حجم 2.91 مگابایت (همین پیشنهاد می شود) یا این فایل با حجم 1.45 مگابایت را دانلود کنید. (پس از دانلود، این فایل ها را اجرا نکنید!).
2. سیستم خود را ری استارت کنید و دکمه ی F8 را چندبار بزنید تا ویندوز به حالت safe mode بالا بیاید. (وقتی F8 را چندبار زدید، صفحه ای سیاه ظاهر می شود که باید در آن گزینه ی safe mode را بزنید و سپس ویندوز خود را انتخاب کنید و چند دقیقه صبر کنید تا به حالت safe mode اجرا شود).
3. فایلی که در مرحله ی اول دانلود کردید را اجرا کنید.
4. مراحلش را تا پایان دنبال کنید تا ویروس کامل پاک شود و از کار بی افتد.
5. مراحل را که یک به یک پشت سر گذاشتید و کار تمام شد، سیستم را ری استارت کنید. (فکر می کنم خودش ری استارت می کرد. یادم نیست!).
6. ویندوز را به حالت عادی اجرا کنید و پس از بالا آمدن، به قسمت جستجو بروید.
Start > Search
7. روی All files and folders کلیک کنید و در کادر متن اولی تایپ کنید: new folder.exe و سپس اینتر بزنید.
8. هر فایل و پوشه ای که در نتایج آمد را پاک کنید.
9. سیستم را یک ری استارت کنید.

خب، حالا ویروس به طور ِ کامل پاک شده است. اگر حالش را داشتید و ویندوز را هم عوض کردید که دیگر چه بهتر :)

اما هنوز ممکن هست یک مشکلی وجود داشته باشد. یادتان هست گفتم بعضی از پوشه ها غیب می شوند؟! با کارهایی که ما انجام دادیم، این پوشه ها ظاهر نمی شوند و باز هم مخفی می مانند. من حتی ویندوز را هم عوض کردم اما باز هم ظاهر نشدند. کاری که کردم این بود. سیستم را با اوبونتو اجرا کردم. پوشه ها همه سر جایشان بودند. آن ها را کپی کردم به یک مسیر دیگر. سپس دوباره سیستم را با ویندوز اجرا کردم. پوشه ها برگشته بودند. دوباره آن ها را در مسیر اصلی شان کپی کردم و همه چیز حل شد.
زنده باد لینوکس

100000000000000000

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( شنبه 89/8/15 :: ساعت 10:45 عصر )
»» پیغام مدیر سایت

سلام به پهکی براتان و سنگتان وشین دوستان
شه تی دوری  دوستی منی  سینه کبابنت شپ روچ  ترا یاد کنت دستانی بالاد کنت گو خدا پریاد کنت تنها ترا یاد کنت

 

خدمت شما عرض کنا که هرچ پیمی کار ونظرش وخبری هست

گون چیرین ادرس تماس بگیریی ووتی کولِِّْْ خبرانا اعلام بکنی

  

 

 

لطفا متن را بامعنی بخونید وlllllllllllllllllllملازهی;;;;;;;;;;;;iهمسفرiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiدرموردش نظراتتان را اعلام فرمایید

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/8/14 :: ساعت 6:35 عصر )
»» مکران ***** رایانه

خدمات کامپیوتری مکران

ملازهی

فروش انواع کامپیوتر  خانگی ---------اداری-----------حرفه ای   و.................

 فروش   سخت افزار   ونرم افزار

نصب ویندوز وراه اندازی و ارتقای  سیستم

و    خلاصه ..............؟؟؟؟؟؟

نشانی ای واجه ملازهی

سوران --دیم پدیم جهاد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( چهارشنبه 89/8/12 :: ساعت 7:29 عصر )
»» ز کدام مرورگر استفاده کنیم؟

 

از کدام مرورگر استفاده کنیم؟

یک مرورگر (Browser) چیست؟ به ساده ترین زبان می توان گفت مرورگر برنامه ای است که با آن قادر خواهید بود صفحات وب را ببینید و در اینترنت به گشت و گذار بپردازید. بیشتر افرادی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند مرورگر آنها IE) Internet Explorer) خواهد بود اما چرا؟ جواب آن واضح است چون این مرورگر همراه با ویندوز روی کامپیوتر شما نصب می شود و ویندوز سیستم عامل مورد استفاده درصد زیادی از کامپیوتر های دنیاست. و البته امکانات کافی هم دارد. اما آیا می دانید مرورگرهای دیگری هم وجود دارند که ویژگیهای فوق العاده ای دارند. خوب بهتر است نگاهی به مرورگرهای دیگر بیندازید و خود را به اینترنت اکسپلورر محدود نکنید در این مقاله نگاهی گذرا به مرورگرهای معمول می اندازیم.

Mozila

شما عاشق open source ( که امروزه در فارسی به آن کد باز می گویند.) خواهید شد mozila یکی از آن مرورگرهایی است که می توان آن را از بهترین برنامه های open source نامید. خوب اجازه دهید خلاصه ای از تاریخ موزیلا را بیان کنیم. سالها پیش در یک کهکشان خیلی خیلی دور مرورگری بود که با امپراتوری سیاه (مایکروسافت) می جنگید. این مرورگر شجاع Net scape نام داشت. بعد از سالها کشمکش در حالیکه Net scape نفسهای آخر خود را می کشید source code خود را در اختیار عموم گذاشت تا شاید آنها بتوانند مرورگری بهتر ازInternet Explorer بسازند و در این هنگام بود که موزیلا متولد شد. بله موزیلا وارد دنیای اینترنت شد و همچنان رشد می کرد تا جائیکه تبدیل به بهترین مرورگر شد. موزیلا سریعتر از هر مرورگر دیگری است این مرورگر تقریباً تمامی استانداردهای اینترنتی را برآورده می کند و بسیار پایدار است. قیمت آن مناسب است (مجانی است!) و از آدرس mozilla.org می تواند آنرا دانلود کنید. افرادی که از سیستم عامل Unix استفاده می کنند با این مرورگر کاملاً آشنا هستند.

Internet Explorer

این مرورگر معمولترین مرورگر در دنیاست و یکی از مرورگرهای قدیمی است که راه درازی را پیموده تا به اینجا رسیده و یکی از علل موفقیت های آن توجه به آخرین استانداردهای موجود در اینترنت است. اینترنت اکسپلورر بسیاری از استانداردها صفحات وب از قبیل HTML و CSS و ‍PHP و ... را برآورده می کند. چرا این ویژگی اینقدر مهم است؟ این بدان معناست صفحات وب همانطور که خالق صفحه می خواسته نمایش داده می شود. اما همانطور که گفته شد این مرورگر همراه باسیستم عامل عرضه می شود و بنابراین حاضر و آماده است.

Opera

مرورگر کوچک بدعت گذار. آنچه که این مرورگر را جالب می سازد، ویژگی است که به اساس مرورگرها اضافه کرده است. چیزی که برای من در این مرورگر جالب است ویژگی است که سبب سد شدن popup ها می شود و به مزاحمتهای ناشی از popup پایان داد، این یک مرورگر کوچک و نسبتاً سریع است و من معمولاً آن را دوست دارم. این یک مرورگر مجانی نیست ولی نسخه مجانی آن روی اینترنت در آدرس www.opera.com وجود دارد و روی آن مرتباً تبلیغات می شود و برای امتحان آن بد نیست.

Avant

این مرورگر یک سد کننده popup قوی دارد. اساس کار آن برپایه اینترنت اکسپلورر گذاشته شده است. اما نسبتاً بهتر از اینترنت اکسپلورر است.

Net Scape

من این مرورگر را آخر از همه آوردم، خوب حقیقت این است که اساساً نمی توان بین موزیلا و Net Scape تفاوت آنچنانی قائل شد. تفاوت در این جاست که این مرورگر شما را مجاب می کند تا آن را رجیستر کنید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:38 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

می گــــم : خداحــافظ
مرگ دلم
خون میخورم تا زندگی دوباره بگیرم
خسته شدم
000
توکیستی..
لحظات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 20
>> مجموع بازدیدها: 257881
» درباره من

رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
ادمیــن
بیاید شادی هایمان را بادیگران تقسیم کنیم

» پیوندهای روزانه

دانلود رایگان نرم افزار [66]
مجله علمی [11]
نرم افزار [22]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانستنی ها[34] . سلامت * پزشکی[31] . دانستنیهای پزشکی[17] . برای گوشیتان چی لازم دارید[17] . نرم افزار امنیتی کامپیوتر[10] . مذهبی[9] . نرم افزار کامپیوتر[9] . اهنگ[7] . امام ویارانش[6] . داستانی بسیار بسیار جالب[5] . عیدتان مببببارک[5] . نرم افزار امنیتی موبایل[4] . سلامت[3] . اشنایی جوانان با مشکلات مواد[3] . بفرمایید[3] . آیا میدانستید[2] . اسمس[2] . زنگ تفریح[2] . دانلود کتاب[2] . نرمـــ افــــزار امــنیتی2011--12[2] . نرم افزار پزشکی[2] . کتاب الکتترونیکی[2] . کم خونی . قلب . دوستان همراهان . تکنیکهای مرکز خدمات . خاطرات .
» آرشیو مطالب
آبان 89
اذر ماه 89
دی 89
بهمن89
اسفند89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
عشق در کائنات
.: شهر عشق :.
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
جغرافیای سیاست
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
صل الله علی الباکین علی الحسین
خورجین عشق
Sea of Love
بلوچی از شهرستان چابهار
عشق است و زندگی
هر چی بخوای
باران
موقیعت در شهرمان
آخرین منجی
عشق نهان
گالری عکس
شادی(زمزمه های دلتنگی)
تبسم

» صفحات اختصاصی
مرکز خدمات

» لوگوی لینک دوستان


















» موسیقی وبلاگ
<" class="embed" title="!در حال خواندن وبلاگ من، موسیقی مورد علاقه‏ام را بشنوید" width="130px" height="50px" type="application/x-mplayer2" autostart="true" loop="true" SHOWSTATUSBAR="1" ShowPositionControls="0">
» طراح قالب