سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تنگنا و سختی، دوستیِ درست، آشکارمی شود . [امام علی علیه السلام]
رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آدرس IP چیست

آدرس IP چیست

هر دستگاهی که در اینترنت وجود دارد یا به آن متصل است یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن آدرس IP یا شماره IP گفته می شود. یک آدرس IP چیزی مثل این است: 127. 55. 27. 216

ترکیبی از 4.3 میلیارد آدرس IP

همانطور که در بالا ذکر شد آدرسهای IP برای قابل فهم بودن افراد معمولاً به صورت دسیمال (دهدهی) بیان می شوند. که با نقطه از یکدیگر جدا شده اند. اما کامپیوتر ها با شکل باینری (دودویی) اعداد سروکار دارد و برای ارتباط با یکدیگر آنرا در قالب صفر و یک بیان می کنند مانند مثال زیر:

11011000. 00011011. 00111101. 10001001

8تا              8تا             8تا             8تا

چهار عدد در یک آدرس IP اکت (به معنای هشتایی) نامیده می شوند، چون هر عدد به تنهایی از 8 عدد باینری تشکیل شده است. با ترکیب همه اعداد 32 عدد باینری خواهیم داشت. آدرس IP از اعداد 32 بیتی تشکیل شده است. که هر کدام از 8 وضعیت می تواند 0 یا 1 باشد. یعنی برای هر هشتایی 2 به توان 8 تا، 256 عدد مخلتف را می توان در نظر گرفت. پس هر عدد که بین نقطه ها قرار می گیرد می تواند بین 0 ــ 255 باشد. با توجه به این که 4 عدد داریم که با نقطه از هم جدا می شوند مجموعاً 2 به توان 32 یا مجموعاً 4294967296 عدد منحصر به فرد خواهیم داشت.

در نتیجه در حدود 4.3 میلیارد عدد را می توان برای آدرسهای IP منحصر به فرد معین کرد البته با صرفنظر از تعدادی آدرس معین که استفاده از آنها برای عموم محدود شده است. مثلاً آدرس IP به صورت 0. 0. 0. 0 برای شبکه default و آدرس 255. 255. 255. 255 برای broad cast رزرو شده اند.

ترکیب این اعداد فقط برای دادن یک شماره منحصر به فرد و شناسایی نیست بلکه برای ایجاد کلاسهایی است که بتوان آنها را به یک شغل، دولت، منطقه خاص و غیره نسبت داد.

اعداد بین نقطه ها یا اکت ها (هشتایی) به دو قسمت تقسیم می شوند. شبکه و هاست. اولین عدد بین نقطه ها مربوط به شبکه است. این عدد برای شناسایی یک شبکه که یک کامپیوتر به آن متصل است استفاده می شود.

هاست (که گاهی با نام Node شناخته می شود) کامپیوتری که واقعاً در شبکه وجود دارد مشخص می کند. قسمت مربوط به هاست معمولاً آخرین عدد است. 5 کلاس IP به علاوه آدرسهای خاص مشخص وجود دارد:

ــ default network: یا شبکه پیش فرض که آدرس IP آن 0. 0. 0. 0 است.

ــ کلاس A: این کلاس برای شبکه های خیلی بزرگ است. مانند یک کمپانی عظیم بین المللی که دارای یک شبکه بزرگ است. آدرسهای IP که اعداد اول آنها (اولین اکت) از 1 تا 126 باشد قسمتی از این شبکه هستند. سه عدد بعدی برای شناسایی Host به کار می روند. این بدان معناست که 126 شبکه کلاس A وجود دارند که هر کدام 16777214 هاست و مجموعاً 2 به توان 31 آدرس IP منحصر به فرد می توان ساخت. اما نیمی از این تعداد آدرس IP قابل دسترسی است. در شبکه های کلاس A اولین عدد باینری همیشه صفر است.

آدرس خود یا loopback: این آدرس IP عبارتست از 127. 0. 0. 1 با این آدرس IP یک کامپیوتر می تواند پیغامی را برای خودش ارسال کند. این آدرس معمولاً برای عیب یابی شبکه و تست کردن آن استفاده می شود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:36 عصر )
»» دلایل سوختن سیمکارت

... به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا سیمکارت تلفن همراه به دلایل مختلف ممکن است دچار اشکال شده و از حالت سرویس دهی خارج شود ... این درحالیست که مسولان شرکت ارتباطات سیار ایران دلایلی چون حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیمکارت و نیز ارسال بیش از حد پیامهای کوتاه یا افزایش تعداد تماسهای ورودی وخروجی رانیز در سوختن سیمکارت های تلفن همراه بی ارتباط نمی دانند و معتقدند سیمکارت کالای مصرفی و دارای تاریخ مصرف معینی است و برهمین اساس نمی توان عمر استانداردی را برای آن تعریف و مشخص کرد ... چندی پیش مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیارایران از خدمات رایگان آزمایش و تعویض سیمکارتهای قدیمی مشترکان همراه اول در تمامی دفاتر خدمات ارتباطی کشور خبر داد و گفت: تا پیش از این، خدمات آزمایش سیمکارتهای قدیمی تنها در مراکز تلفن ثابت استان تهران انجام می شد ... درشرایط کنونی بیش از 53 میلیون مشترک فعال در شبکه تلفن همراه کشور وجود دارد ...   

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:34 عصر )
»» راه های نگهداری و تعمیر کولرهای آبی

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرما و استفاده میلیون ها خانوار در سراسر کشور از کولرهای آبی، پیرامون سرویس و نگهداری و استفاده بهینه از این دستگاه نکاتی را یادآور می شویم :

در وهله اول توجه داشته باشید اتصالات الکتریکی برق کولرهای آبی توسط افراد متخصص و آگاه به این رشته، کنترل و بازدید شوند و هرگز انجام اینگونه کارها را به افراد عادی و کم تجربه محول نکنید که خطرات جبران ناپذیری  را در پی خواهد داشت.

- پوشال های کولر در کارکرد آنها نقش بسیار مهمی دارند. هر سال پوشال مرغوب و با کیفیت را با توجه به اندازه کولر از طریق نمایندگی های کارخانه سازنده یا مراکز عتبرفروش قطعات کولر م تهیه و آنها را تعویض نمایید.

- قبل از نصب پوشال ها ، کرکره های کولر را از رسوبات و گرد و غبار با برس سیمی تمیز کنید.

- هر سال قبل از روشن کردن کولر الکتروموتور آن را بازدید کنید ؛ پیشنهاد می شود هر دو سال یک بار الکتروموتور آن را برای بازدید قطعات مختلف نزد تعمیرکار الکتروموتور ببرید. این کار باعث می شود، تا در اوج فصل گرما از سوختن الکتروموتور جلوگیری به عمل آید.

- در کولرهای آبی، آب توسط پمپ به پوشال ها می رسد پس  باید پمپ عاری از هرگونه ناخالصی همچون تکه های پوشال و رسوبات باشد . پمپ کولر را از تشتک آن خارج کرده و رسوبات روی شفت و بدنه را کاملاً تمیز کرده وحرکت آزادانه شفت را بر روی پمپ کنترل نمایید.

- چرخ بادبزن کولر را هر سال با آب ولرم شستشو دهید  تا گرد و غبار و رسوبات روی پره های آن تمیز گردد. توجه داشته باشید در صورتی که رسوبات روی پره های چرخ بادبزن زیاد شود از کارایی کولر کاسته شده و در نهایت باعث سوختن الکتروموتور آن خواهد شد.

- حرکت آزادانه شفت چرخ بادبزن در داخل یاتاقان های کولر را کنترل کرده و از محل تعبیه شده روی یاتاقان ها ،آنها را روغنکاری کنید.

- جهت انتقال نیروی الکتروموتور به چرخ بادبزن از تسمه استفاده شده است، برای بازدید یا تعویض تسمه کولر ابتدا با آچار رینگی یا تخت مناسب ،  مهره های پایه الکتروموتور را شل کرده با فشار دست الکتروموتور یا پایه را کمی به سمت دهانه خروجی کولر هدایت کنید  سپس به آرامی تسمه را از روی پولی و فلکه خارج کنید . برای جا انداختن ، مجدداً تسمه مناسب را بین شیارهای پولی و فلکه قرار داده،  با نیروی دست الکتروموتور با پایه را به سمت مخالف دهانه خروجی کولر هدایت نمایید و مجدداً با آچار مهره های پایه الکتروموتور را محکم کنید.

- رسوبات و گرد و غبار داخل تشک کولر را با دقت تمیز کرده و آن را برای بهره برداری آماده کنید.

- شیر فلکه آب ورودی به کولر را باز نموده و اتصالات لوله کشی آن را از محل شیر فلکه تا شناور کنترل کنیدتا نشتی نداشته باشند. در صورت نیاز اتصالات فرسوده را تعویض و نو کنید.

- شناور یا فلوتر کولر را بازدید نموده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید شیر شناور را به گونه ای تنظیم نمایید که هنگامی که سطح آب تشتک به ارتفاع ?/? سانتیمتر به زیر سر ریز رسید، جریان آب به تشتک را قطع کند.

موارد ایمنی

- قبل از شروع کار سرویس تابستانی کولر آبی در صورتی که کولر فیوز اختصاصی دارد آن را باز کرده و نزد خود نگه دارید و اگر کولر فیوز اختصاصی ندارد ،  فیوز اصلی کنتور برق ساختمان را از مدار خارج کنید و اطمینان حاصل کنید هنگام کار با کولر جریان برق روی آن قطع می باشد.

- اگر با سیستم برق کولر آشنایی ندارید از یک متخصص کمک بخواهید.

- پس از اتمام کار و روشن کردن کولر با شنیدن هر گونه صدای غیرعادی سریعاً کلید کولر را خاموش کنید.

- با دست خیس و مرطوب ، کلید کولر را جهت روشن یاخاموش کردن لمس نکنید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:24 عصر )
»» فقط دختر پسرای دم بخت بخوانند!

چه سئوالاتی در جلسات آشنایی دختر و پسر جهت خواستگاری و ازدواج باید مطرح شود:


ما در این مقاله سعی داریم تا نحوه ساختن سئوال را در این جلسات برای شما بازگو کنیم .

در طرح سئوالات جلسه خواستگاری و شناسایی دختر و پسر، که به آن ها  کمک می کند تا نسبت به طرف مقابل شناخت عقلانی ( نه احساسی) کسب کنند شرایطی حائز اهمیت است که بعضی از آنها به قرار ذیل است:

1 - فکر نکنیم که سئوالات باید استاندارد شده و از پیش تعیین شده و با جوابهای مشخص باشد، باید هنگام گفتگو  سعی کنیم سئوالات را در همان جلسه نسبت به هرمسئله  مبهم، طرح کنیم.

2 -  سئوالات کلی برای شروع خوب است ولی فایده های آن اندک هستند. مثلا نظر شما در مورد حجاب چیست؟  شما چه توقعی از همسر آیند ه ات داری؟ شما نظرت در مورد اخلاق و ایمان چیه؟  میعارهای شما برای ازدواج چیست؟  شما چه نقشی برای  زن در خانواده ، یا چه نقشی برای مرد در خانواده قائل هستید؟سئوالات کلی، حتما جواب کلی دارد و جوابهای کلی چون مبهم و ناشفاف هستند ، مفهوم شناخت از یکدیگر را با تحریف روبرو می سازد.

3 - به جای سئوالات کلی، سعی کنید مفاهیم را به زودی به طرف مصداق ها و مثالهای عینی بکشانید، و با طرح مسئله فرد را در موقعیت قرار دهید. موقعیت هایی که هر روز در زندگی خانوادگی افراد پیش می آید و زوجین نسبت به آن واکنش احساسی، فکری یا رفتاری نشان می دهند. به عنوان مثال به جای این سئوال کلی که "نظرتان در مورد حجاب چیست؟" سئوالات جزئی زیر را بپرسید؟ آیا آقایان هم باید حجاب داشته باشند؟ آیا شما خانواده ای را دیده اید که به خاطر رعایت نکردن حجاب از طرف مرد گسسته شده است؟ حدود حجاب برای خانم ها چقدره؟ آیا نوع پوشش خانم در خانواده با جمع های فامیلی تفاوتی داره؟ آیا به فرض پذیرش حجاب مورد نظر شما، کار خانم در محیط هایی که کاملا مردانه هست ، مثل یک کارخانه یا معدن یا ...، اشکالی داره؟ خانم یا آقا در ارتباط با نا محرم چه حدودی را باید رعایت کنن؟

(این به شما بستگی دارد که چه سئوالهای جزئی را متناسب با احوال خود طرح کنید)

اما .... این سئوالات جزئی و دقیق و عملیات را حول چه محورهایی تهیه کنیم.

 

مسئولیت پذیری و انجام وظایف فرد

 شغل، تحصیلات، وظایف دوستی و خانوادگی از جمله مسئولیت های فرد محسوب می شود و ما به جای سوال "آیا شما مسئولیت پذیرید یا نه" ، سئوالات دقیقی را نسبت به زندگی قبلی فرد طرح می کنیم تا از میزان مسئولیت پذیری او مطلع شویم. مثل: شما در چه تاریخی سرباز شدید، کی به سربازی رفتید؟ آیا غیبت هم داشتید؟

آیا در انجام کارها در خانواده با پدر و مادرتان مشاجراتی داشتید، آیا آنها کارهایی را به اجبار از شما می خواهند؟ رفتار همکارانتان با شما چگونه است؟ ( معمولا افرادی که با خانواده و همکار و ...، دیگران مشاجره دارند و ناسازگارند کسانی هستند که نسبت به انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی می کنند)

موقعیت هایی که هر روز در زندگی خانوادگی افراد پیش می آید و زوجین نسبت به آن واکنش احساسی، فکری یا رفتاری نشان می دهند، بهترین مبنا برای  شناخت شخص مقابل است.
 

 ثبات فکری و احساسی فرد
شما می توانید با سوالاتی متوجه شوید که آیا او شغل عوض کرده است؟ رشته تحصیلی خود را جابجا کرده؟ آیا با دوستان هر چند وقت یکبار قطع رابطه می کند؟ آیا به تناسب سنش چه چیزی اندوخته ؟ مثلا یک آقای 27 ساله چه میزان تحصیلات داره ، چه میزان سرمایه داره ، چه میزان تخصص داره و ....؟ چون این فرد که حداقل 7 سال از بهترین زمان جوانی را در اختیار داشته در ازای آن چه اندوخته است؟ ( این سئوال با سئوالات سنتی  که فقط به داشته های فرد توجه دارند متفاوت است، مثلا ممکن است شخصی 7 سال کار کرده و سرمایه خود را خرج درمان پدر بیمارش کرده و اکنون هیچ ندارد ، ولی این فرد با ثبات است. چون چگونگی گذران عمر و ثبات در کار و زندگی برای ما مهم است)

 

 انعطاف پذیری

ما باید با طرح سئوالاتی متوجه بشویم این فرد تا چه میزان حاضر به انعطاف و تغییر در نظراتش است. به این سئوال توجه کنید:اگر ما آماده شده ایم به یک مسافرت راس ساعت 18 برویم، ناگهان تلفن زنگ می زند و یکی از اقوام که از شهرستان آمده اند، خواهان آدرس دقیق منزل ما هستند که به منزل ما بیایند، در این هنگام شما چه کار می کنید؟

نحوه پاسخگویی به این سئوال مهم است نه خود جواب. اگر فرد بگوید به آنها می گوییم برنامه مسافرت داریم و نمی توانیم در خدمت شما باشیم.( این نشانه عدم انعطاف است)

اگر فرد بگوید به آنها می گوییم قدمتان روی چشم بفرمائید( این هم نشانه عدم انعطاف است)

در حالیکه فرد منعطف به راههای دیگری به غیر از بلی یا خیر نیز توجه دارد. مثلا می گوید: باید ببینم سفر ما چقدر اهمیت دارد؟ آنها چه نسبتی با ما دارند؟ ضرورت میهمانی چیست؟ تاثیر رفتن به این سفر روی ما چقدر هست؟ و ....، یعنی بررسی همه جوانب  و جوابی شبیه این: به او می گوییم قصد سفر داریم، اما خیلی دوست داریم در خدمت شما باشیم، لذا تا ساعت 18 که وقت حرکت ماست می توانیم در خدمتتون باشیم. یا اینکه ما می توانیم هفته آینده این سفر را برویم لذا خوشحال می شویم در خدمتتون باشیم. ( فراموش نکنید ، حتی گذشته فرد هم نشان می دهد که او در برابر مشکلاتی که در حوزه شغلی ، تحصیلی و خانوادگی داشته هست تا چه اندازه انعطاف پذیر و سازگار بوده است).

نکته مهم اینست که از نشانه های عدم انعطاف پذیری، عدم رابطه صحیح فرد با خانواده ، دوستان، همکاران و ...است. یعنی کسی که نتوانسته است نسبت به خواسته های خود در قبال والدینش انعطاف نشان دهد، حتما در برابر همسر هم دارای انعطاف نخواهد بود.

 

 تقسیم وظایف و نقش زن و مرد

شما می توانید با مثالهایی مسئولیت هایی را مطرح کنید و از او بپرسید چه کسی این کارها را باید انجام دهد. خرید، تصمیم گیری، کارهای منزل ، نگهداری بچه ، ادامه تحصیل، تفریحات و ....

 

مسائل اقتصادی خانواده
این بند هم باید با سئوالات  جزئی همراه باشد. مثلا "میزان هزینه ای را که جهت مراسم ازدواج در نظر دارید چقدر است؟ محل مسکونی مد نظر چگونه است ، کجاست؟" و یا "درآمدهای زن و مرد چگونه در خانواده هزینه می شود؟ تصمیم گیرنده کیست؟ "

 

میزان استقلال یا وابستگی فرد
شما با طرح سوالاتی در مورد زندگی در شهر دیگر، نوع عکس العمل در قبال نصایح دیگران، میزان معاشرت با خانواده، و دوستان می توانید در مورد استقلال شخصیت وی تصمیم بگیرید.

صفات شخصی و روانی
افسردگی، پرخاشگری، اضطراب، وسواس، سوء ظن و .... جزء مهمترین مسائلی هست که باید بررسی شود،( شاید بررسی این بند یکی از ضرورتهایی هست که دختر و پسر باید به روانشناس مراجعه کنند). اما اگر خودشان قصد بررسی داشتند باید نشانه های این اختلالات را بشناسند، و با سئوال و دقت در نشانه ها و علائم این اختلالات پی به مشکل ببرند. همچنین صفاتی مثل حسابگر (خساست) یا ولخرج بودن، اجتماعی بودن و یا منزوی و بی علاقه به تفریح،  (اهل تفکر و مطالعه بودن) و پشتکار و ....، جزء مسائلی هست که می تواند با مثالهای عملیاتی پرسیده شود. فراموش نکنید در سئوالات باید معادل مثبت صفات را بپرسید، چون ممکن است فرد موضع بگیرد. مثلا شما به فرد بگوئید شما بیشتر حسابگر هستید یا دست و دلباز ؟ تا فرد هر کدام را انتخاب کرد احساس بدی نداشته باشد.

 

مسائل اعتقادی و اخلاقی
این سئوالات را بر اساس آنچه خود هستید، باید طراحی کنید، اگر به مواردی اعتقاد ندارید، باید با طرح سئوالهای متناسب بررسی کنید تا فرد مقابل در این زمینه در تعارض با شما نباشد.

برای مثال "آیا وجود اعتقادات دینی درون انسان کافیست یا باید حتما در رفتار نمود داشته باشد؟

آیا خانمها برای بیرون رفتن از منزل باید از شوهرشان اجازه بگیرند؟

در صداقت به خود چه نمره ای می دهید؟

دوستان
تحقیق در مورد دوستان فرد و شناسایی آنها ، مسائل زیادی را در مورد همسر آینده برای شما باز گو می کند.

سئوالاتی از این قبیل چند تا دوست صمیمی دارید؟ ( تعداد زیاد آن نشانه برونگرا بودن و تعداد کم آن نشاندهنده حساسیت ، زودرنج بودن و درونگرا بودن هست)

با کدام دوست صمیمی هستید و او چه خصوصیت مثبتی دارد؟ ( پیش بینی اینکه اگر بخواهی در آینده خیلی خوب در کنار آن طاقت بیاوری باید چنین باشی)

با کدام دوستت ارتباط کمتری داری ؟ ( مهم از این نظر که اگر چنین هستی، در زندگی با این فرد مشکل دار خواهی شد)

 

بیماریهای جسمی، معلولیت ها
 این مورد باید مستقیم سئوال شود. چون برخی افراد، صداقت دارند اما ملزم به گفتن موارد سوال نشده نیستند. ( البته اگر سلامتی جسمی همسر آینده تان در تصمیم گیری شما موثر هست)

 

همچنین سوالاتی در مورد خانواده و کیفیت روابط اعضای خانواده و تفریحات  و سرگرمی های شخص نیز از جمله زمینه های مفید در جهت شناخت بهتر افراد است



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:20 عصر )
»» ایمج گیری از درایو های هارد

می خواستم آموزش استفاده از یکی از نرم افزارهایی رو که برای ایمج گیری از درایو های هارد و همچنین برگرداندن ایمیج به درایو استفاده می شه رو آموزش بدم.
البته یکی از دوستان در قسمت " معرفی نرم افزارها " این آموزش رو برای Norton Ghost گذاشتن که این آموزش
با نرم افزار Drive image 2002 هستش که با پارتیشن های با فرمت NTFS هم
کار می کنه و این پارتیشن ها رو می شناسه.

این قسمت قرمز رنگ رو نخوندین هم نخوندین ، برای دوستانی مینویسم که شاید می خوان خودشون سی دی بوتیبل رو بسازن.
زمانی که نرم افزار Drive Image رو نصب می کنیم می تونیم با هاش فلاپی بوت هم بسازیم (برای استفاده در محیط داس و زمانی که هیچ سیستم عاملی هم نداریم ولی ایمیجی رو که قبلا با همین نرم افزار ساختیم رو یه درایو دیگه و یا سی دی داریم. )
که من این فلاپی رو ساختم (2 تا ). که فلاپی اول برای بوت بود و دومین فلاپی خود نرم افزار Power quest Drive image تحت داس بود.
به دلیل اینکه به فلاپی زیاد اعتباری نیست و قیمت سی دی از فلاپی ارزونتره به فکرم افتاد که برنامه Power quest Drive image یا همون PQDI رو ، روی یه سی دی به صورت بوتیبل رایت کنم .
این کارو با راهنمایی های Bad Sector عزیز انجام دادم با یه برنامه به اسم BCD
و حاصل یه فایل ISO هستش که با رایت اون روی سی دی می تونیم یه سی دی بوتیبل داشته باشیم که با برنامه Drive Image بالا میاد و ما میتونیم با اون از درایو هامون با هر فرمتی ایمیج گیری کرده و یا ایمیج های قبلی را که مثلا از درایو ویندوز گرفته ایم به درایوهامون برگردونیم.(نصب ویندوز در 5 دقیقه!!).

شما این فایل ISO رو که حجمش 2.81 مگه از داخل این فایل pqdi.rar اکستراکت کنین و روی یه سی دی با یه برنامه مثل Nero رایت کنین .
http://www.sharemation.com/mehdiphoton/Pqdi.rar

حالا سی دی بوتیبل آماده هستش.
حالا با این سی دی سیستم رو بوت کنین ، برنامه Drive Image اجرا می شه ، تو صفحه اول سه تا گزینه داریم
Create Image
Restore Image
Disk To Disk

گزینه اول برای ایمیج گیری از پارتیشن( درایو) های هارد دیسک هستش .
گزینه دوم برای برگرداندن ایمیج ساخته شده در قسمت اول می باشد.
گزینه سوم برای کپی مستقیم یک پارتیشن به پارتیشن دیگر در همان هارد یا هارد دیگری از سیستم .

برای ایمیج گیری از یک پارتیشن ( گزینه اول):
باید دقت داشت که ما قبل از ایمیج گیری می توانیم اکثر برنامه های مورد نیاز را نصب کنیم(برنامه های گرافیکی ، صوتی و تصویری و آنتی ویروس؟! وآکروبات و...). و همچنین در حالت
Safe MOde اقدام به ویروس یابی کنیم تا پارتیشن مورد نظر آلوده به ویروس و... نباشد.
اگر این کارها رو قبلا انجام دادهیم حالا سراغ این گزینه می رویم.
باانتخاب این گزینه در پنجره ای که ظاهر می شود (Select Source Partition) پارتیشن ویندوز را انتخاب کرده (برای ساختن ایمیج با همون Back Up از ویندوز) و Next می کنیم حال نام و مسیر ایمیج را انتخاب
می کنیم ( با پسوند PQI.) مسلما در پارتیشنی غیر از درایو ویندوز!!
حال در پنجره بعدی (Compress Image File) باید مقدار فشردگی ایمیج در حال ساخت را انتخاب می کنیم.
بعد از این مرحله ودر پنجره بعدی با تایید ساخت ایمیج ، عمل ایمیج گیری آغاز می شود.


برای برگرداندن ایمیج ساخته شده ( گزینه دوم):
زمانی که مثلا ویندوز ما خراب می شود با این گزینه عمل نصب سریع(در حقیقت کپی) ویندوز انجام می شود
با انتخاب این گزینه پنجره ای( Select Image file )ظاهر می شود که در آن باید ایمیجی را که
می خواهیم به یک پارتیشن کپی کنیم ،انتخاب می کنیم.
در پنجره بعدی( Select Destination Partition ) پارتیشنی رو که می خواهیم ویندوز رو روش
کپی کنیم ، انتخاب می کنیم. و کار کپی شروع می شه.

گزینه سوم هم که مشخصه(Disk To Disk).

موفق باشید

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:16 عصر )
»» مشکلات ویندوز را بر طرف کنید

بر طرف ساختن مشکلات آسان خواهد بود، زمانیکه بدانید چه باید انجام دهید.
راهنمای ما به شما نشان خواهد داد که چگونه همچون یک حرفه ای به رفع و رجوع آنها بپردازید.
آیا این مسئله تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که برای برطرف کردن مشکلات کامپیوتر خویش ساعت ها پای آن بنشینید؟ جستجو در وب، حذف کردن برنامه ها(uninstall) و تعویض سخت افزارها را پیاده می کنید، ولی نمی توانید منبع مشکل آفرین را بیابید؟ سرانجام مشکل را برای یک دوست یا یکی از اعضای پشتیبانی فنی سیستم خویش بازگو می کنید. وی پیشنهاد می کند تنظیم ساده ای را تغییر دهید. شما این کار را می کنید و دستگاه شروع به کار می کند.


اغلب اوقات، هنگام بروز مسائلی این چنین، شما ناچار خواهید بود چنین روندی را طی کنید. ولی اگر چند ترفند کوچک را ضمیمه دانسته های خود سازید، می توانید در عرض چند دقیقه مشکلات کامپیوتر، دوربین، تلوزیون، و دیگر وسایل خویش را تشخیص دهید. نشانه ها و علائم را به ما بگویید، و ما به شما کمک خواهیم کرد تا مشکلات را بشناسید. ما شما را با خود به دنیای عوامل و دلایل ممکن می بریم و از کوچکترین تا بزرگترین علت را موشکافانه نگاه می کنیم و سرانجام به شما خواهیم گفت که چگونه هر مشکل را از میان بردارید.

ویندوز

نشانه: ویندوز استارت نمی شود یا مرتب قطع می گردد

مشکلات فرعی: گاهی اوقات پیش می آید که یک برنامه اصلاحی سیستم را از پا در می آورد. ممکن است زمانیکه windows update را برای استفاده خودکار از برنامه های اصلاحی بر می گزینید، فایل های کلیدی ویندوز بدون اینکه شما بدانید تغییر کند. خوشبختانه، هنگامیکه برنامه اصلاحی یا یک update اجرا می شود، حتی اگر یک درایو را به طور دستی جایگزین سازید(که تا کنون رایج ترین علت عدم ثبات شناخته شده) installer یک سیستم کنترلی ایجاد می کند، بدین ترتیب مسدود ساختن برنامه های اصلاحی مخرب امکان پذیر می شود. در صورت داشتن ویندوز xp، شما می توانید system restore را فعال کنید تا کامپیوتر به وضعیتی برگردد که قبل از اختلال داشته است. در غیر اینصورت، کامپیوتر را restart کنید، و هر زمان که صدای بوق آن را شنیدید (یعنی اینکه مرحله power on selft test-post test تکمیل شده است)، کلید F8 را فشار دهید و last known good configuration (آخرین تنظیماتی که فعال بوده) را انتخاب کنید.

مشکلات معمولی: در صورتیکه last known good configuration هم موثر واقع نشده ممکن است مشکل در گوشه ای از سخت افزارها یا نرم افزارها نهفته باشد. جهت بررسی در این زمینه، باید با استفاده از حالت safe mode جستجو را آغاز کنید، روشی که در آن ویندوز با نادیده گرفتن برنامه های start-up، ویندوز را اجرا می کند، از کنار تمامی سخت افزارها بجز صفحه کلید، ماوس و مانیتور می گذرد، و به درایو گرافیکی شما کاری ندارد. جهت کار در safe mode، بوت مجدد کنید، و منتظر بمانید تا سیستم post را تکمیل کند، F8 را فشار دهید و safe mode را انتخاب کنید. جهت بررسی مشکلات سخت افزاری، با استفاده از windows device manager نخست start/ control panel/ performance and maintenance/ system را انتخاب، سپس بخش hardware، را برگزیده و دکمه device manager را بزنید.
هر موردی را که با علامت سوال دیدید، دوبار کلیک کنید و آن را دنبال نمائید. جهت uninstall کردن برنامه های نصب شده start/ control panel/ add or remove program را کلیک نمائید. زمانیکه احساس کردید همه چیز در حالت ایمن قرار گرفته است، کامپیوتر خود را restart کنید و بگذارید بوت شود.

مشکلات حاد:حال به مرحله ای می رسیم که شما safe mode را بررسی کرده اید، و باز نتیجه ای حاصل نشده است. ممکن است مشکل در یکی از فایل سیستم های ویندوز باشد.
پیش از فرمت مجدد هارددیسک repair را اجرا کنید. بدین منظور، بوت را از سی دی ویندوز xp انجام دهید. زمانیکه به گزینه to setup windows xp now رسیدید، Enter را فشار دهید. سپس جهت اصلاح کردن R(repair) را فشار دهید.
ویندوز تمامی این فایل ها را نصب مجدد نموده و سپس بوت مجدد را پیاده می کند. زمانیکه کامپیوتر شروع به کار کند، یعنی اینکه فایروالشما فعال است. پس، به windows update رفته، (start/ all programs/ windows update) و تمامی برنامه های اصلاحی مورد نیاز سیستم را نصب مجدد نمایید.

نشانه: به نظر می رسد کارهای زمانبندی شده اجرا نمی شوند

مشکلات فرعی: اگر چه زمانبندی شما طوری است که برخی کارها به صورت خودکار و به کرات اجرا شوند، ولی در عمل می بینید که کامپیوتر شما آن کارها را انجام نمی دهد. ممکن است آخرین دیسک بک آپ شما مربوط به چهار ماه قبل باشد. ممکن است ویندوز نتواند با استفاده از windows schedule ling wizard برنامه های زمانبندی شما را اجرا کند. از آنجا که ویندوز این موارد را به اطلاع شما نمی رساند. برای بررسی این موضوع start/ all programs/ accessories/ system tools/ scheduled tasks را کلیک کنید. اگر ستون سمت راست نشان دهد که برنامه زمانبندی شده درست اجرا نمی شود، ممکن است کلمه رمز خیلی قدیمی باشد. برای تغییر کلمه رمز اشتراک کاربر، در فهرست scheduled tasks روی آن، task کلیک راست کنید، properties را برگزیده، و مطمئن شوید که پنجره run as در بخش task کاربر معتبری را نشان دهد، دگمه pam words را کلیک کنید و کلمه رمز جدید را برای آن اشتراک وارد نمائید.

مشکلات معمولی: اگر تنظیم مجدد کلمه رمز جواب ندهد. باید کاوش عمیق تری انجام دهید.
Windows schedules فهرستی از فعالیت های خود را نگه می دارد. برای دیدن آن start/ all programs/ accessories/ system tools/ scheduled task را کلیک و فهرست scheduled task را بیاورید. Advanced/ view log را کلیک نمایید، notepad ظاهر خواهد شد که در آن فایل schedlgu.txt باز می باشد. ویندوز فرآیند ثبت این فایل را نگه می دارد(log)، زمانی که داده های جدید ضبط می گردد برنامه آنها ر جایگزین داده های قبلی می کند تا به انتهای فایل برسد.
در این هنگام ویندوز به ابتدای فایل بر می گردد و شروع به بازنویسی داده های قدیمی می نماید.
Edit-find را کلیک نموده و به دنبال (*****) پنج ستاره باشید. بدین ترتیب به جدیدترین ورودی های این فایل دست خواهید یافت. بدنبال مشکلاتی چون کدهای اشتباه برنامه یا حساب های نا معتبر کاربر باشید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:14 عصر )
»» فراموشی رمز در ویندوز

فان سرا دات کام | FunSara.Com

یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد..حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟

در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در

ابتدا:


1. دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.


2. حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برای Admin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم ؟

برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.

بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید .

پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.

TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید

با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.
حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد.

همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:9 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

می گــــم : خداحــافظ
مرگ دلم
خون میخورم تا زندگی دوباره بگیرم
خسته شدم
000
توکیستی..
لحظات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 26
>> مجموع بازدیدها: 258257
» درباره من

رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
ادمیــن
بیاید شادی هایمان را بادیگران تقسیم کنیم

» پیوندهای روزانه

دانلود رایگان نرم افزار [66]
مجله علمی [11]
نرم افزار [22]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانستنی ها[34] . سلامت * پزشکی[31] . دانستنیهای پزشکی[17] . برای گوشیتان چی لازم دارید[17] . نرم افزار امنیتی کامپیوتر[10] . مذهبی[9] . نرم افزار کامپیوتر[9] . اهنگ[7] . امام ویارانش[6] . داستانی بسیار بسیار جالب[5] . عیدتان مببببارک[5] . نرم افزار امنیتی موبایل[4] . سلامت[3] . اشنایی جوانان با مشکلات مواد[3] . بفرمایید[3] . آیا میدانستید[2] . اسمس[2] . زنگ تفریح[2] . دانلود کتاب[2] . نرمـــ افــــزار امــنیتی2011--12[2] . نرم افزار پزشکی[2] . کتاب الکتترونیکی[2] . کم خونی . قلب . دوستان همراهان . تکنیکهای مرکز خدمات . خاطرات .
» آرشیو مطالب
آبان 89
اذر ماه 89
دی 89
بهمن89
اسفند89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
عشق در کائنات
.: شهر عشق :.
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
جغرافیای سیاست
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
صل الله علی الباکین علی الحسین
خورجین عشق
Sea of Love
بلوچی از شهرستان چابهار
عشق است و زندگی
هر چی بخوای
باران
موقیعت در شهرمان
آخرین منجی
عشق نهان
گالری عکس
شادی(زمزمه های دلتنگی)
تبسم

» صفحات اختصاصی
مرکز خدمات

» لوگوی لینک دوستان


















» موسیقی وبلاگ
<" class="embed" title="!در حال خواندن وبلاگ من، موسیقی مورد علاقه‏ام را بشنوید" width="130px" height="50px" type="application/x-mplayer2" autostart="true" loop="true" SHOWSTATUSBAR="1" ShowPositionControls="0">
» طراح قالب