سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از غفلت بپرهیزید که از تباهی حسّ است . [امام علی علیه السلام]
رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مورچه ها

محققان کشف کرده اند که مورچه های برگ چین، مورچه هایی که برای ادامه بقا برگ گیاهان را چیده و بعد در فرآیند تهیه آذوقه از آنها استفاده می کنند، با از کار افتادن دندانشان، به اصطلاح "بازنشسته" می شوند.

مورچه

اما این بازنشستگان به کار دیگری گمارده می شوند. محققان دانشگاه اورگون در آمریکا، کشف کرده اند که این نوع مورچه ها در دوران پیری کمتر برگ می چینند و بیشتر حمل و نقل انجام می دهند.

مورچه های برگ چین، کشاورزان دنیای حشرات قلمداد می شوند.

برگی که هر یک از این مورچه های سخت کوش، قادر است بچیند و با خود حمل کند، پنچاه برابر وزنش است.

آنها صف می کشند و دسته جمعی محصولاتی را که چیده اند به خانه می برند.

این مورچه ها، به محل سکونتشان که رسیدند از برگ ها به عنوان سطحی برای پرورش قارچ استفاده می کنند؛ قارچی که کل جمعیت کولونی از آن تغذیه می کند. اما وقتی در اثر پیری آرواره های تیز و برنده این مورچه ها مستهلک می شود، سرعت کار گروهی جالب توجه آنها نیز پایین می آید.

محققان آمریکایی کشف کرده اند که جویدن و چیدن برگ ها برای مورچه های پیر دشوار است. اما وقتی دقیق تر رفتار آنها را مورد مطالعه قرار داده اند متوجه شده اند که مورچه هایی که آرواره هایشان کارایی و برندگی خود را کاملا از دست داده است، وظیفه کاری خود را عوض می کنند.

مورچه های پیر کار چیدن برگ را به مورچه های جوانتر می سپارند و به جای آن کار حمل و نقل برگ ها و طی مسافت طولانی تا خانه را بر عهده می گیرند.

این گروه محقق می گوید در جوامع سازمان یافته مورچه ها، تمامی مورچه ها قدرت تطبیق با تغییر شرایط را دارند که این باعث می شود حتی وقتی مورچه ای توان جسمی سابق خود را ندارد، برای کولونی اش مفید باشد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/10/24 :: ساعت 6:1 عصر )
»» تصاویر حیرت انگیز چشم

سورن مانولیان، عکاسی اهل ارمنستان به کمک تکنیک ماکرو و با استفاده از دوربین دیجیتالش تصایر با وضوح عالی از چشم انسان گرفته است که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این تصاویر چند ماه پیش در ماه آگوست روی اینترنت قرار گرفت ولی به تازگی یک استاد فیزیک عکس‌های مشابهی گرفته و در مورد تکنیک عکاسی خود چیزی نمی گوید و آن را مانند راز پیش خود نگه داشته است.

 

قرنیه

قرنیه قسمت شفاف جلوی کره چشم است که از پشت آن ساختمان های داخلی تر کره چشم مثل عنبیه و مردمک دیده می شود. قرنیه چشم را می توان به شیشه پنجره تشبیه کرد. همانطور که اگر شیشه پنجره کثیف باشد اشیاء بیرون تار دیده می شوند، اگر بر روی قرنیه کسی لکه یا کدورتی وجود داشته باشد فرد اشیاء را تار می بیند. به علاوه همانطور که از پشت یک شیشه موجدار یا مشجر اشیاء کج و کوله و ناصاف دیده می شوند. در صورتی که سطح قرنیه ناهموار باشد اشیاء ناصاف و تار دیده می شوند.

 

عنبیه و مردمک

عنبیه بخش رنگی پشت قرنیه است که رنگ چشم افراد را تعیین می کند. رنگ این بخش در چشم افراد مختلف متفاوت است و از آبی و سبز تا عسلی و قهوه ای تغییر می کند. در وسط عنبیه سوراخی به نام مردمک وجود دارد که مقدار نور وارد شده به چشم را تنظیم می کند. کار مردمک مثل پرده ای است که پشت پنجره آویزان شده و نور ورودی به اتاق را کم و زیاد می کند. همانطور که وقتی نور خارج شدید و زیاد باشد، پرده را می بندیم تا نور کمتری به اتاق وارد شود، وقتی چشم در محیط پر نور قرار می گیرد مردمک تنگ می شود تا مقدار نور کمتری وارد چشم شود. به همین صورت وقتی چشم در محیط کم نور قرار می گیرد مردمک گشاد می شود تا نور بیشتری وارد چشم شود.

 

 

< src="/JS/ImageGallery/highslide.js" type="text/java"> < type="text/java">

  • تصاویر حیرت انگیز چشم تصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشم
  •  تصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشم

 تصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشمتصاویر حیرت انگیز چشم               

 Your Beautiful Eyes، منبع

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/10/24 :: ساعت 5:57 عصر )
»» 10 نکته درباره واکسن آنفلوآنزا

واکسن آنفلوانزا

تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت کنید.

این نکات را در مورد واکسیناسیون آنفلوآنزا را به یاد داشته باشید:

1- واکسن تزریقی آنفلوآنزا حاوی ویروس کشته ‌شده است. استفاده از این واکسن پس از شش ماهگی مورد تایید قرار گرفته است.

2- واکسن استنشاقی آنفلوآنزا به صورت اسپری بینی از ویروس ضعیف ‌شده ساخته شده است و برای افراد بین 2 تا 49 سال مورد تایید قرار گرفته است.

3- این واکسن برای کسانی که قبلا نسبت به آن حساسیت نشان داده اند، توصیه نمی ‌شود.

4- تقریبا دو هفته پس از زدن واکسن، بدن شما پادتن‌ هایی تولید می‌ کند که برای محافظت در برابر آن گونه‌ی خاص ویروس آنفلوآنزا مورد نیاز هستند.

5- فصل شیوع آنفلوآنزا معمولا از مهر تا اردیبهشت به طول می ‌انجامد. بهترین ماه‌ها برای واکسیناسیون آنفلوآنزا مهر و آبان  است، اما بعد از این زمان هم می ‌توان واکسن زد.

6- شما با زدن واکسن تزریقی آنفلوآنزا، آنفلوآنزا نمی ‌گیرید، اما عوارضی جزئی مانند تورم، تب

تزریق واکسن

 خفیف و درد بدن ممکن است رخ دهد.

7- همین مسئله در مورد واکسن استنشاقی هم صادق است و تنها ممکن است اثرات جانبی جزئی به صورت آبریزش بینی، سردرد و گلودرد خفیف بروز کند.

8- طبق توصیه پزشکان، نیازی نیست که همه افراد از این واکسن‌ استفاده کنند، بلکه افراد با بیماری ‌های خاص یا سالمندان بیش از سایرین به استفاده از این واکسن‌ نیاز دارند.

9- بر پایه تحقیقات انجام شده این واکسن از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می‌ کند، اما تاثیر چندانی بر مرگ و میر ناشی از این بیماری ندارد. این در حالی است که در گذشته تصور می ‌شد واکسن سرماخوردگی تا 50 درصد مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا را کاهش می ‌دهد.

10- توصیه می‌ شود که در مورد تزریق این واکسن، حتما با پزشک متخصص مشورت شود؛ برای مثال افرادی که به تخم ‌مرغ حساسیت دارند، حتما باید برای تزریق این واکسن تحت آزمایش و بررسی قرار گیرند.


همشهری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/10/24 :: ساعت 5:44 عصر )
»» آبریزش بینی

چطور جلوی آبریزش بینی را بگیریم؟

در فصل سرما با شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی، آبریزش بینی هم شروع می شود. ولی اگر کسی دارای آلرژی (حساسیت) باشد، تمامی سال دچار آبریزش بینی می گردد.

اگر آبریزش بینی شما چند هفته ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید. پزشک علت آبریزش بینی را تعیین می کند و به نحو صحیح آن را برطرف می نماید.

در هر صورت راه هایی وجود دارد که می توان توسط آنها، آبریزش بینی را قطع کرد. بیشتر درمان ها، یک راه حل موقتی هستند.

 

1- داروهای آنتی هیستامین مصرف کنید.

اگر آبریزش بینی در اثر آلرژی باشد، مصرف آنتی هیستامین ها تحت نظر پزشک، آن را بند می آورد. مصرف آنتی هیستامین ها باعث خواب آلودگی می شود.

 

2-داروی سرماخوردگی بخورید.

اگر آبریزش بینی در اثر سرما یا ویروس سرماخوردگی باشد، مصرف داروهای سرماخوردگی تحت نظر پزشک، آن را رفع می کند. این داروها خلط بینی را خشک می کنند و آبریزش بینی را بند می آورند. راهنمای خاص هر دارو را بخوانید و آن را به کار برید.

 

3- از اسپری بینی استفاده کنید.

شما می توانید این اسپری را در بینی تان بزنید. آبریزش بینی باعث می شود بینی شما قرمز و متورم شود. اسپری بینی این ورم را کاهش می دهد. شما می توانید فقط برای چند روز از این اسپری استفاده کنید، زیرا استفاده طولانی مدت از آن، آبریزش بینی را بدتر می کند.

 

4- موقع خواب، دستگاه بخور را در اتاق تان روشن کنید.

دستگاه بخور، رطوبت هوا را افزایش می دهد.هوای خشک، آبریزش بینی را بدتر می کند، در حالی که هوای مرطوب، ترشحات لزج بینی را کاهش می دهد.

 

5- یک  قاشق مرباخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید.

مقداری از این محلول را در یک ظرف قطره چشمی بریزید. سرتان را عقب ببرید و چند قطره از این محلول را در بینی خود بچکانید. سپس نفس بکشید تا محلول نمک، راه های بینی شما را خیس کند. چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملا بینی شما پاک شود. همچنین می توانید قطره بینی کلرور سدیم را از داروخانه بخرید و به جای این محلول نمک استفاده کنید.

 

6- تکه کوچکی از زنجبیل تازه را بخورید.

معلوم شده است که این درمان خانگی (خوردن زنجبیل)، جریان خون را افزایش می دهد و ترشحات بینی را کم می کند. این کار را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید تا آبریزش بینی شما قطع شود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/10/24 :: ساعت 5:33 عصر )
»» انتظار به چه معنا

در بیان معنای انتظار و شرایط و آداب آن

امام زمان(عج)

  حقیقت انتظار، بر حسب مفهوم لفظی آن، ضدّ یأس است و مراد از انتظار چیزی ، آن است که آدمی به وقوع امری یقین داشته  وامیدوار و چشم به راه وقوع آن باشد .

می توان انتظار را به دومقوله بدنی و قلبی تقسیم کرد :

درجات انتظار قلبی

 

1- اینکه آدمی یقین داشته باشد که ظهور آن حضرت حق است و واقع خواهد شد و در آن وعده الهی، تخلفی نیست لذا هر قدر هم در تحقق آن تأخیر شود، ناامید نگردیده و اصل آن را منکر نشود .

باید بدانیم که اعتقاد به این درجه واجب است و حقیقت ایمان به آن بستگی دارد و نبود آن در باطن امر، موجب کفر و ضلالت می شود ، اگر چه به حسب ظاهر، فرد محکوم به احکام اسلام باشد ، چون انکار این امر ، انکار امر امامت است هر چند در ظاهر اقرار به توحید و رسالت دارد .

2- فرد ظهور را منحصر به وقت خاصّی نداند که قبل از آن، مأیوس از وقوع آن شود ، اعتقاد به این درجه نیز واجب است از این یأس و ناامیدی نهی شده و حرام است .

3- به حسب آنچه در روایات آمده ، در همه حال منتظر بوده و امید به ظهور داشته باشد و اعتقاد به این درجه ، مقتضای کمال ایمان است ، زیرا لازمه کمال ایمان شخص مؤمن ، در این است که فرج را نزدیک بداند و پیوسته چشم به راه بوده و همه وقت منتظر آمدن مسافر خود باشد .1

 

انتظار بدنی

 

هرگاه انسان مزرعه‌ای داشته، آن را اصلاح کرده ، تخم کاشته و آب داده باشد ، چون احتمال وقوع آفاتِ زمینی و آسمانی می‌رود ، دعا می‌کند و از خداوند متعال حفظ آن زراعت را از آفات طلب می‌کند و با این حال در انتظار زمان رسیدن محصول باقی می‌ماند .

 همان‌گونه که در نعمت‌های دنیوی ، خداوند متعال اسباب را مهیّا کرده و نعمت‌ها را به وسیله آن اسباب عطا می‌فرماید، همچنین برای تعجیل در ظهور امام ـ که وسیله ظهور همه نعمت‌هاست ـ اسبابی مقرّر فرموده که به دست خود بندگان است و آن اسباب عبارت از تقوا و اعمال   صالح می باشد. گناهان بندگان از اموری است که خود امر فرج را به تأخیر می‌اندازد ، لذا بنده مؤمن باید با توبه از همه گناهان ، دفع آفات را   طلب کند و در انتظار زمان رسیدن محصول یعنی روز ظهور و فرج امام باقی بماند . این حالت ، انتظار کامل بدنی بوده و از لوازم کمال ایمان به حساب می آید .2

اینکه آدمی یقین داشته باشد که ظهور آن حضرت حق است و واقع خواهد شد و در آن وعده الهی، تخلفی نیست لذا هر قدر هم در تحقق آن تأخیر شود، ناامید نگردیده و اصل آن را منکر نشود. باید بدانیم که اعتقاد به این درجه واجب است و حقیقت ایمان به آن بستگی دارد و نبود آن در باطن امر، موجب کفر و ضلالت می شود

امام زمان علیه السلام

  شرایط انتظار

1. خلوص نیت

 2. صبر و شکیبایی

صبردر انتظار به این معنا است که ؛ مؤمن هرگاه واقعاً انتظار ظهور مولای خود را دارد و حقیقتاًَ مشتاق دیدار آن طاووس کبریایی است و درک حضور او را آرزو دارد، باید بعد از تحصیل انتظار، کوشش نماید تا باطن خود را به محاسن و مکارم اخلاق زینت دهد و ظاهر خود را به آداب و سنن نبوی (ص) از قبیل انجام نوافل و مستحبّات و ترک مکروهات آراسته گرداند.3

 

علامت‌های انتظار

 

1. اشتیاق قلبی : زیرا هر چه محبوب در نظر حبیب عزیزتر و محبت حبیب نسبت به او بیشتر باشد ، اشتیاق او به دیدار محبوب زیادتر می‌شود و هر چه آتش اشتیاق شعله‌ورتر شود ، فراق دوست تلخ‌تر خواهد شد و هر چه مفارقت درازتر گردد ، غم و اندوه فراوان‌تری به دنبال خواهد داشت به حدّی که باعث بکاء و گریه ، بلکه موجب جزع و ندبه می‌شود .4

دومین علامت و نشانه انتظار، عزلت و دوری از نامحرمان و همچنین کمی گفتار و دوری از مطالب بیهوده است . پس هر کس این آثار را در وجود خود به صورت بیشتر و کامل‌تر از نظر ظاهری و باطنی داشته باشد ، نشان آن است که مقام اشتیاق و حقیقت انتظار او برای ظهور و فرج مولای خود و زیارت جمال نورانی او کامل‌تر است .5

بنابراین هرگاه بنده‌‌ای به اندازه توانایی خویش درنصرت و) یاری امام زمان (ع) کوشش کند و فرج آن حضرت را انتظار کشد ، چنین شخصی در زمره یاوران آن حضرت قرار می‌گیرد .6

 

انتظار از نگاه عالم دینی

حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند : انتظار از نظر نظامی آن است که انسان ، خود را آماده دفاع از ولی خدا گرداند حتّی اگر شده با یک تیر! امّا از نظر فرهنگی ، هم باید به احیای خود بپردازد و هم به احیای دیگران .

خود را از گناهان پاک گرداند و از معاصی الهی دور نگه دارد و نیز کامام زمانمک کند تا دیگران نیز با اهل بیت آشنا شوند و معارف الهی را دریابند .

بهترین انتظار آن است که انسان قلب خود را در اختیار کسی قرار بدهد که او به اذن خدا آن را زیر و رو کند ؛ انسان اگر متحول و منقلب شود ، عالم را در کام خود شیوا و شیرین می بیند . چیزی برای او تلخ نیست . هیچ حادثه ای آن توان را ندارد که قلب متحول شده را قبض کند!

 از وجود مبارک امام رضا (ع) رسیده است که فرمودند : « رحم الله امرء حدث نفسه علینا و احیا امرنا ؛ خداوند رحمت کند کسی را که نفسش را برای ما آماده می کند و امر ما را زنده می دارد .» یعنی در عصر غیبت منتظر ما باشد به این نحو که خود را در محدوده امر ما منحصر کرده و تنها امر ما را اطاعت کند و از قلمرو دستورات ما بیرون نرود و در یک کلام خودسازی کند .

از طرف دیگر تلاش و کوشش انسان این باشد که امور اهل بیت ، معارف اهل بیت ، آثار اهل بیت ، مکتب اهل بیت را احیاء کند، یعنی به احیای دیگران بپردازد .

آیت الله جوادی آملی  بیان داشتند که  تنها بیگناهان می توانند منتظران مهدی موعود باشند به طوری که اگر  انسان امام خود را بشناسد ، از راه خود گمراه نخواهد شد.

ایشان عمل کردن به دستورات الهی ، ترک کردن از گناه و تهیه کردن توشه را از وظایف اصلی منتظران مهدی موعود می دانند .7

 گروه دین و اندیشه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( جمعه 89/10/24 :: ساعت 5:25 عصر )
»» انتخاب یک شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است

 شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاک و چربی است که بر   روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما   توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه   خود عمل نکرده است  .

هیچگاه   سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود  . اگر هم عجله به خشک شدن سریع مو داشتید، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط   بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف   مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف   نشوید  .

 

همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب کنید

 شخصی که موی چرب دارد نباید از شامپویی که مختص موهای خشک است استفاده کند

 

به نحوه شستن موها دقت کنید

به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید  .

 

برای نرمی مو از نرم کننده استفاده کنید

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که شامپوهایشان حاوی نرم کننده   است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا   از یک نرم کننده جانبی نیز بهره ببرد  .

 

پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید

توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود. اگر هم در خشک کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف نشوید.

از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید

بگذارید موهایتان کمی خشک شوند سپس با شانه ای که دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه کنید.


از برس هایی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد

انتخاب یک شامپوی مناسب مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

 از رنگ مو کمتر استفاده کنید

در صورت استفاده، مو را مرتب تقویت کنید.

از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز کنید

این کار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شکننده کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( چهارشنبه 89/10/22 :: ساعت 9:12 عصر )
»» توصیههایی برای نگهداری مواد غذایی در یخچال

قرار دادن مواد غذایی گوناگون و متعدد برای مدت طولانی در داخل یخچال، کار بسیار راحتی است. اما معمولاً افراد خانواده از مواد غذایی که در داخل یخچالشان وجود دارد غافل می‌شوند و آنها را به فراموشی می‌سپارند.
نگهداری مواد غذایی در یخچال

به خاطر داشته باشید که خوراکی‌ها و مواد غذایی در یخچال برای همیشه تازه نمی‌مانند و روزی خواهد رسید که شما حجم زیادی از آنها را دور می‌ریزید و یا این که شک می کنید و از خود می‌پرسید آیا این مواد خوراکی هنوز سالم و قابل استفاده هستند یا این که فاسد شده‌اند؟

کارشناسان می‌گویند برای اینکه از سالم بودن مواد غذایی اطمینان حاصل کنیم، همیشه نباید به برچسب‌های روی آنها که توضیحاتی در مورد تاریخ مصرف داده است، اطمینان کرد. اگرچه بعضی از مواد غذایی دارای چنین برچسب‌هایی هم نیستند. سایر مواد خوراکی دیگری که دارای چنین توضیحاتی هستند هم ممکن است گاهی اوقات مصرف کننده را گیج و سرگردان کنند.

بیشتر مردم به محض اینکه درب قوطی کنسروها و مواد غذایی را باز می کنند، نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا آنها تازه و قابل مصرف هستند یا خیر. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم کدام یک از مواد غذایی و خوراکی به محض آنکه در یخچال قرار می‌گیرند، ماندگاری و طول عمر کمتری دارند و سریع‌تر فاسد می‌شوند.

اگر مواد خوراکی که برای تهیه غذا در یخچال نگهداری می‌شوند، پس از گذشت یک مدت طولانی مورد مصرف قرار بگیرند، می‌توانند موجب فاسد شدن غذایی که ما مصرف می‌کنیم شوند و در نهایت خطرات و مشکلات بسیار جدی برای سلامت ما ایجاد می‌کنند.

بطری‌های حاوی آب میوه که مخصوص کودکان است از زمانی که درب آن باز می‌شود، به مدت یک تا سه روز در یخچال قابل استفاده و نگهداری هستند و تازه می‌مانند. گوشت و سبزیجات تازه‌ای که برای کودکان تهیه می‌شود هم باید پس از یک تا دو روز نگهداری در داخل یخچال، دور ریخته شوند.
این یک اصل است: هرگز غذای کودکان را بیشتر از سه روز در داخل یخچال نگهداری نکنید.

خطری که گاهی اوقات غذای کودکان را تهدید می‌کند این است که والدین ممکن است کودکان خود را با شیشه شیر غذا بدهند. با این عمل بزاق دهان که به شیشه منتقل می‌شود می‌تواند به رشد باکتری کمک کند(پس از آنکه که شیشه را مجددا‌ً به داخل یخچال می‌گذارند).

اگر شما بطری حاوی مواد غذایی کودک خود را بیشتر از یک بار مصرف می‌کنید، هر بار به مقدار کافی از آن برای کودک خود بردارید. با این عمل مجدداً‌ قاشق کثیف وارد بطری نمی‌گردد.

         نگهداری سس گوجه فرنگی در یخچال

سس‌هایی که اساسا‌ً با گوجه فرنگی تهیه می‌شوند، به محض آنکه درب آنها باز می‌شود، تنها به مدت 5 روز در یخچال می‌توانند نگهداری شوند و تازه بمانند. نگهداری این نوع سس‌ها به دقت زیادی احتیاج دارد.

این نوع سس‌ها را نباید به مدت طولانی در یخچال نگه دارید تا کپک بزند. گاهی اوقات ممکن است شما پس از 5 روز، کپکی که بر روی سس ایجاد می شود را نبینید. اما آن سس آن قدر کهنه شده است که دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بعضی از کپک‌ها یا قارچ‌ها ایجاد سمومی می‌کنند که می‌توانند بسیار مضر باشند. کپک‌ها در محیط‌های خیلی مرطوب رشد می‌کنند و عاملی که باعث گسترش و افزایش آنها می‌گردد، مقدار بیش از حد رطوبت است و پخت آنها نیز نمی‌تواند سموم آنها را نابود کند و از بین ببرد. بنابراین برای امنیت و سلامت بیشتر، بهتر است که آن را دور بریزید.

نگهداری سس مایونز در یخچال

این نوع سس از زمانی که درب آن باز می شود می‌تواند به مدت دو ماه در یخچال نگهداری و استفاده شود. سس مایونز به دلیل آنکه حجم چربی آن بالا است، مانع رشد باکتری و کپک می‌شود، اما روغن موجود در آن پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از تاریخ مصرف آن، شروع به تجزیه شدن می‌کند و طعم و بوی آن را تغییر می‌دهد و دیگر مزه خوبی نمی‌دهد.

گاهی اوقات ممکن است که شما در تغییر بوی آن دچار اشتباه شوید و قادر نباشید تشخیص دهید که بوی آن تغییر کرده است. بنابراین کاملاً‌ دقت کنید و در این گونه موارد هرگز ریسک نکنید و حتماً آن را حتی اگر متعلق به یک کارخانه معتبری است، پس از گذشت دو ماه نگهداری در یخچال، دور بریزید.

برای سایر چاشنی‌های دیگر مثل ترکیبات رب گوجه فرنگی و قارچ و سس سالاد حتماً به تاریخ مصرف آن که معمولاً دقیق و درست هستند مراجعه کنید.

پیگیری و به خاطر سپردن اینکه چه مدت غذای شما در یخچال مانده است، کارآسانی نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یک قلم و کاغذ بردارید و تاریخی را که شما درب هر نوع کنسرو یا بطری را باز می کنید بنویسید و از تاریخ ها به عنوان علامت مرجع استفاده کنید. به محض اینکه تاریخ مصرف آن از زمانی که شما یادداشت کردید گذشت، باید آن ماده خوراکی را دور بریزید.

منبع: CBSnews.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 8:29 صبح )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

می گــــم : خداحــافظ
مرگ دلم
خون میخورم تا زندگی دوباره بگیرم
خسته شدم
000
توکیستی..
لحظات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 22
>> بازدید دیروز: 11
>> مجموع بازدیدها: 258351
» درباره من

رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
ادمیــن
بیاید شادی هایمان را بادیگران تقسیم کنیم

» پیوندهای روزانه

دانلود رایگان نرم افزار [66]
مجله علمی [11]
نرم افزار [22]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانستنی ها[34] . سلامت * پزشکی[31] . دانستنیهای پزشکی[17] . برای گوشیتان چی لازم دارید[17] . نرم افزار امنیتی کامپیوتر[10] . مذهبی[9] . نرم افزار کامپیوتر[9] . اهنگ[7] . امام ویارانش[6] . داستانی بسیار بسیار جالب[5] . عیدتان مببببارک[5] . نرم افزار امنیتی موبایل[4] . سلامت[3] . اشنایی جوانان با مشکلات مواد[3] . بفرمایید[3] . آیا میدانستید[2] . اسمس[2] . زنگ تفریح[2] . دانلود کتاب[2] . نرمـــ افــــزار امــنیتی2011--12[2] . نرم افزار پزشکی[2] . کتاب الکتترونیکی[2] . کم خونی . قلب . دوستان همراهان . تکنیکهای مرکز خدمات . خاطرات .
» آرشیو مطالب
آبان 89
اذر ماه 89
دی 89
بهمن89
اسفند89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
عشق در کائنات
.: شهر عشق :.
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
جغرافیای سیاست
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
صل الله علی الباکین علی الحسین
خورجین عشق
Sea of Love
بلوچی از شهرستان چابهار
عشق است و زندگی
هر چی بخوای
باران
موقیعت در شهرمان
آخرین منجی
عشق نهان
گالری عکس
شادی(زمزمه های دلتنگی)
تبسم

» صفحات اختصاصی
مرکز خدمات

» لوگوی لینک دوستان


















» موسیقی وبلاگ
<" class="embed" title="!در حال خواندن وبلاگ من، موسیقی مورد علاقه‏ام را بشنوید" width="130px" height="50px" type="application/x-mplayer2" autostart="true" loop="true" SHOWSTATUSBAR="1" ShowPositionControls="0">
» طراح قالب