سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]
رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ز کدام مرورگر استفاده کنیم؟

 

از کدام مرورگر استفاده کنیم؟

یک مرورگر (Browser) چیست؟ به ساده ترین زبان می توان گفت مرورگر برنامه ای است که با آن قادر خواهید بود صفحات وب را ببینید و در اینترنت به گشت و گذار بپردازید. بیشتر افرادی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند مرورگر آنها IE) Internet Explorer) خواهد بود اما چرا؟ جواب آن واضح است چون این مرورگر همراه با ویندوز روی کامپیوتر شما نصب می شود و ویندوز سیستم عامل مورد استفاده درصد زیادی از کامپیوتر های دنیاست. و البته امکانات کافی هم دارد. اما آیا می دانید مرورگرهای دیگری هم وجود دارند که ویژگیهای فوق العاده ای دارند. خوب بهتر است نگاهی به مرورگرهای دیگر بیندازید و خود را به اینترنت اکسپلورر محدود نکنید در این مقاله نگاهی گذرا به مرورگرهای معمول می اندازیم.

Mozila

شما عاشق open source ( که امروزه در فارسی به آن کد باز می گویند.) خواهید شد mozila یکی از آن مرورگرهایی است که می توان آن را از بهترین برنامه های open source نامید. خوب اجازه دهید خلاصه ای از تاریخ موزیلا را بیان کنیم. سالها پیش در یک کهکشان خیلی خیلی دور مرورگری بود که با امپراتوری سیاه (مایکروسافت) می جنگید. این مرورگر شجاع Net scape نام داشت. بعد از سالها کشمکش در حالیکه Net scape نفسهای آخر خود را می کشید source code خود را در اختیار عموم گذاشت تا شاید آنها بتوانند مرورگری بهتر ازInternet Explorer بسازند و در این هنگام بود که موزیلا متولد شد. بله موزیلا وارد دنیای اینترنت شد و همچنان رشد می کرد تا جائیکه تبدیل به بهترین مرورگر شد. موزیلا سریعتر از هر مرورگر دیگری است این مرورگر تقریباً تمامی استانداردهای اینترنتی را برآورده می کند و بسیار پایدار است. قیمت آن مناسب است (مجانی است!) و از آدرس mozilla.org می تواند آنرا دانلود کنید. افرادی که از سیستم عامل Unix استفاده می کنند با این مرورگر کاملاً آشنا هستند.

Internet Explorer

این مرورگر معمولترین مرورگر در دنیاست و یکی از مرورگرهای قدیمی است که راه درازی را پیموده تا به اینجا رسیده و یکی از علل موفقیت های آن توجه به آخرین استانداردهای موجود در اینترنت است. اینترنت اکسپلورر بسیاری از استانداردها صفحات وب از قبیل HTML و CSS و ‍PHP و ... را برآورده می کند. چرا این ویژگی اینقدر مهم است؟ این بدان معناست صفحات وب همانطور که خالق صفحه می خواسته نمایش داده می شود. اما همانطور که گفته شد این مرورگر همراه باسیستم عامل عرضه می شود و بنابراین حاضر و آماده است.

Opera

مرورگر کوچک بدعت گذار. آنچه که این مرورگر را جالب می سازد، ویژگی است که به اساس مرورگرها اضافه کرده است. چیزی که برای من در این مرورگر جالب است ویژگی است که سبب سد شدن popup ها می شود و به مزاحمتهای ناشی از popup پایان داد، این یک مرورگر کوچک و نسبتاً سریع است و من معمولاً آن را دوست دارم. این یک مرورگر مجانی نیست ولی نسخه مجانی آن روی اینترنت در آدرس www.opera.com وجود دارد و روی آن مرتباً تبلیغات می شود و برای امتحان آن بد نیست.

Avant

این مرورگر یک سد کننده popup قوی دارد. اساس کار آن برپایه اینترنت اکسپلورر گذاشته شده است. اما نسبتاً بهتر از اینترنت اکسپلورر است.

Net Scape

من این مرورگر را آخر از همه آوردم، خوب حقیقت این است که اساساً نمی توان بین موزیلا و Net Scape تفاوت آنچنانی قائل شد. تفاوت در این جاست که این مرورگر شما را مجاب می کند تا آن را رجیستر کنید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ادمیــن ( سه شنبه 89/8/11 :: ساعت 7:38 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

می گــــم : خداحــافظ
مرگ دلم
خون میخورم تا زندگی دوباره بگیرم
خسته شدم
000
توکیستی..
لحظات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 15
>> بازدید دیروز: 67
>> مجموع بازدیدها: 258562
» درباره من

رهِــِـِگـِـِـِـِـِـِـِـِذرغـِـِـِـِِـِـِریـِـِـِـِـِـِـِِـِـِبـ
ادمیــن
بیاید شادی هایمان را بادیگران تقسیم کنیم

» پیوندهای روزانه

دانلود رایگان نرم افزار [66]
مجله علمی [11]
نرم افزار [22]
[آرشیو(3)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانستنی ها[34] . سلامت * پزشکی[31] . دانستنیهای پزشکی[17] . برای گوشیتان چی لازم دارید[17] . نرم افزار امنیتی کامپیوتر[10] . مذهبی[9] . نرم افزار کامپیوتر[9] . اهنگ[7] . امام ویارانش[6] . داستانی بسیار بسیار جالب[5] . عیدتان مببببارک[5] . نرم افزار امنیتی موبایل[4] . سلامت[3] . اشنایی جوانان با مشکلات مواد[3] . بفرمایید[3] . آیا میدانستید[2] . اسمس[2] . زنگ تفریح[2] . دانلود کتاب[2] . نرمـــ افــــزار امــنیتی2011--12[2] . نرم افزار پزشکی[2] . کتاب الکتترونیکی[2] . کم خونی . قلب . دوستان همراهان . تکنیکهای مرکز خدمات . خاطرات .
» آرشیو مطالب
آبان 89
اذر ماه 89
دی 89
بهمن89
اسفند89
فروردین 90
اردیبهشت 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
عشق در کائنات
.: شهر عشق :.
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
جغرافیای سیاست
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
صل الله علی الباکین علی الحسین
خورجین عشق
Sea of Love
بلوچی از شهرستان چابهار
عشق است و زندگی
هر چی بخوای
باران
موقیعت در شهرمان
آخرین منجی
عشق نهان
گالری عکس
شادی(زمزمه های دلتنگی)
تبسم

» صفحات اختصاصی
مرکز خدمات

» لوگوی لینک دوستان


















» موسیقی وبلاگ
<" class="embed" title="!در حال خواندن وبلاگ من، موسیقی مورد علاقه‏ام را بشنوید" width="130px" height="50px" type="application/x-mplayer2" autostart="true" loop="true" SHOWSTATUSBAR="1" ShowPositionControls="0">
» طراح قالب